العالم مدعی شد:

همگان در وین به دستیابی به توافق هسته ای خوشبین هستند

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم از وین گزارش داد، همگان در وین به دستیابی به توافق هسته ای خوشبین هستند هر چند همچنان برخی اختلافات ادامه دارد که انتظار می رود امشب برطرف شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم از وین گزارش داد، همگان در وین به دستیابی به توافق هسته ای خوشبین هستند هر چند همچنان برخی اختلافات ادامه دارد که انتظار می رود امشب برطرف شود.

نوید بهروز گفت، محمد جواد ظریف اعلام کرد که مذاکرات فردا هم ادامه خواهد یافت و در عین حال وی عصر روز یکشنبه با همراهان خود از جمله علی اکبر صالحی در بالکن محل اقامت خود در هتل گفتگو کرد، به ویژه با توجه به اخباری که قبلا منتشر شده بود که دستگاههای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مذاکرات را شنود کرده‌اند.

با توجه به اظهارات ظریف، امشب توافقی به دست نخواهد آمد. وزیران خارجه غربی هم در هتل مستقرند، البته وزیر خارجه چین و انگلیس وین را ترک کرده اند، وزیر خارجه انگلیس فردا به محل مذاکرات بازخواهد گشت. انتظار می رود وزیر خارجه چین هم یکشنبه شب وارد وین شود. عصر یکشنبه بین ظریف و کری نشستی نیم ساعته برگزار شد و با این حال نتیجه ای از آن اعلام نشد. به نظر می رسد دو طرف تلاش کردند باقی اختلافات را برطرف کنند. انتظار می رود نشست دیگری در سطح وزیران، بین ایران و گروه پنج به علاوه یک برگزار شود که بسیار مهم توصیف شده است زیرا می تواند به توافق منجر شود.

علی اکبر صالحی گفت اگر توافق به دست آید، برای برنامه هسته ای ایران و پیشرفت آن مشکلی پیش نخواهد آمد. موضوعی که هم اکنون مورد بحث است، پیشنویس قطعنامه ای است که قرار است در شورای امنیت مطرح شود، به طور کلی می توان گفت که همگان به دستیابی به توافق خوشبین هستند هر چند همچنان برخی اختلافات ادامه دارد و انتظار می رود امشب برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار