صالحی در نشست خبری تهران پس از بازگشت از وین؛

دستاورد ما از این مذاکرات پارادایم روابط بین‌الملل را تغییر خواهد داد

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دستاورد ما از این مذاکرات در آینده نشان خواهد داد که چه تاثیراتی برای طرف مقابل و کشور ما و جامعه بین‌المللی خواهد داشت، گفت: از این مقطع به بعد پارادایم روابط بین‌الملل عوض خواهد شد.

دستاورد ما از این مذاکرات پارادایم روابط بین‌الملل را تغییر خواهد داد

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اکبر صالحی در نشست خبری تهران پس از بازگشت از وین، ضمن درود و سلام به شهدای هسته‌ای و امام راحل و مقام معظم رهبری اظهار داشت: به عنوان یک هموطن با درجریان قرارگرفتن این مذاکرات به خودم بالیدم، زیرا تبلور این واقعیت را در این مذاکرات یافتم، آنهایی که در بستر اسلام حرکت می‌کنند، به اعتبار داشتن این بستر از مقاومتی اصیل برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه افزود: برادران تیم هسته‌ای و در راس آنها آقای ظریف زینت‌بخش دیپلماسی کشورمان هستند و البته سربازان گمنامی هستند که خیلی در معرض دید قرار نگرفتند، اما خیلی از کارها را آنها انجام می‌دادند و دیدم چگونه آنها از منافع ملی و حاکمیت کشور دفاع می‌کردند و به خود بالیدم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: این دستاورد در آینده نشان خواهد داد که چه تاثیراتی برای طرف مقابل و کشور ما و جامعه بین‌المللی خواهد داشت.

صالحی با اشاره به اینکه از این مقطع به بعد پارادایم روابط بین‌الملل عوض خواهد شد، گفت: کشوری که در حال توسعه است توانسته جایی برای خود در میان کشورهای توسعه یافته پیدا کند.

صالحی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر در وین که برنامه اقدام مشترک به نتیجه رسید، افزود: نشاط هسته‌ای کشور نه تنها کمتر نخواهد شد، بلکه بیشتر هم خواهد شد. شاید بعضی‌ها این سوال را داشته باشند که این چه تناقضی است که با پذیرش محدودیت، نشاط هسته‌ای بیشتر می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ما صنعت هسته‌ای را از این به بعد وارد فازی خواهیم کرد که از لحاظ هزینه و فایده معنا داشته باشد، تا به امروز به خاطر اینکه برخوردار از همکاری دیگران نبودیم و مجبور بودیم روی پای خودمان بایستیم هزینه فراوانی کردیم و توانستیم به تمامی آستانه‌های این فناوری رسیدیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه از امروز به بعد برای توسعه این صنعت باید به گونه‌ای حرکت ‌کنیم که هزینه‌ و فایده در آن لحاظ شود، گفت: با برنامه اقدام مشترک در این زمینه شاهد قدم‌های بلندی خواهیم بود.
 
صالحی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی اساسی‌ترین نشاط و فعالیت هسته‌ای کشورمان بود که به رسمیت شناخته شده است، ادامه داد: این امر بزرگی است و اگر شما به مواضع گذشته طرف‌های مقابل مروری داشته باشید، می‌بینید که غنی‌سازی و تولید آب سنگین و فعالیت در فردو و اراک برای ایران از نظر آنها حرام است، اما حالا همه این موارد پابرجاست.

وی اظهار داشت: نقش‌آفرینی مقام معظم رهبری و هدایت ایشان در مسیر گفتگوهایی که انجام شد بسیار مهم و سازنده بود و آثار زیادی را به دنبال داشت که در آینده تمامی آنها مشخص خواهد شد و همچنین حمایت رئیس جمهور کشورمان در این راه کمک‌کننده ما بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تیم هسته‌ای کشورمان توانستند آنچه که منافع ملت ایران را تامین می‌کند، محقق کنند، گفت: به سهم خودم از عزیزانی که بار عمده این مذاکرات را به دوش داشتند، تشکر می‌کنم.

صالحی با اشاره به اینکه آقای ظریف و همکارانشان توانستند این پرونده ساختگی را با تلاش‌های فراوان به سرانجام برسانند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شاهد یک دستاورد بزرگ است و می‌تواند یک سکوی پرتاب برای پیشرفت کشور در آینده باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی ، هسته ای ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار