در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن عنوان شد:

خلف وعده و عقب‌گرد مسئولان در برپایی نمایشگاه قرآن

دبیر کمیته نهادها و موسسات نمایشگاه قرآن گفت: در بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن، نه تنها نواقص دوره قبل رفع نشد بلکه در برخی موارد شاهد عقب گردهایی هم بوده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه بین المللی قرآن شب گذشته 23 تیرماه در حالی با حضور جمعی از مسئولان غرفه ها برگزار شد، که حسن محمدی مدیر این بخش در مراسم اختتامیه از شرایط نامناسب غرفه‌ها گلایه کرد.

حسن محمدی، مدیر بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه قرآن با بیان اینکه 23 سال از برپایی نمایشگاه قرآن سپری شده است، گفت: انتظار می رود با گذشت این همه سال، نمایشگاه قرآن به یک درخت تنومند تبدیل شده باشد بنابراین طبیعی است که هر سال باید شاهد رشد و ارتقاء بیشتر آن باشیم. 

وی افزود: برخلاف قول مساعد مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن برای همکاری در جهت فراهم کردن فضای مناسب، متأسفانه هیچ همکاری در این زمینه صورت نگرفت به طوری که امسال شرایط فیزیکی کارگاه بسیار بدتر از سال گذشته بود.

محمدی تاکید کرد: درحالی که انتظار می رود رشد و ارتقا نمایشگاه منطقی باشد به طوریکه باید هر سال نقایص دوره قبل نمایشگاه برطرف شود، به نظرم امسال و در بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن، نه تنها نواقص دوره قبل رفع نشد بلکه در برخی موارد شاهد عقب گردهایی هم بوده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه ستادی و سخت افزاری مشکلاتی وجود داشته است، تصریح کرد: البته فضای خاص باغ موزه دفاع مقدس توانست تا حدودی قشر خاکستری را با نمایشگاه قرآن آشتی دهد اما واقعیت امر این است که فضای باغ موزه، مناسب برپایی نمایشگاه نیست.

مدیر بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن 53 غرفه در بخش نهادها و مؤسسات برپا شد که هشت غرفه به نهادهای دولتی و حکومتی و 45 غرفه نیز به بخش مؤسسات قرآنی مردم نهاد اختصاص داده شد.

وی با اشاره تجربه 9 ساله حضور در این بخش، خاطرنشان کرد: با تجربه ای که در 9 سال اخیر کسب شده است سعی شد تا مؤسساتی که توانمندی های خاص خود را داشته باشند دعوت شوند و همین کار هم در این دوره صورت گرفت، از ویژگی های بخش نهادها و مؤسسات در این دوره این بود که به تعداد غرفه ها برنامه های متنوع داشتیم.

محمدی در پایان با تأکید بر اینکه در این دوره بیش از 70 درصد مخاطبان از فعالیت های بخش نهادها و مؤسسات راضی بوده اند، خاطر نشان کرد: سال گذشته تجربه خوبی در زمینه برپایی کارگاه‌های آموزشی کسب کردیم و امسال نیز برای تکرار این تجربه خوب، اقدام به راه انداختن کارگاه های آموزشی کردیم که با وجود امکانات بسیار نامطلوب موفق به برپایی بیش از 50 کارگاه شدیم.

شایان ذکر است که در پایان مراسم اختتامیه بخش نهادها و مؤسسات نمایشگاه قرآن از سه نرم افزار «اطلس جامع مؤسسات»، «گنجینه نور» و «حیاة طیبه» رونمایی شد و در بخش مؤسسات نیز تجلیل از دو مؤسسه «بنیاد امامت» و «مؤسسه اسوه» صورت گرفت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار