احتمال پیروزی رئیس جمهور فعلی بوروندی در انتخابات افزایش یافت

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بوجومبورا گفت پیروزی رئیس جمهور فعلی بوروندی در انتخابات تقریباً قطعی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در بوجومبورا گفت پیروزی رئیس جمهور فعلی بوروندی در انتخابات تقریباً قطعی است.

نیکلا ژرمن درباره انتخابات ریاست جمهوری بوروندی گزارش داد امروز شاهد روز آرامی بودیم. سخنگوی کمیسیون انتخابات اعلام کرد شمارش آرا شروع شده است. اما باید یادآور شد اگرچه امروز آرام بود اما دیشب بسیار پرتنش سپری شد. در طول شب صدای تیراندازی و انفجار نارنجک شنیده می شد و براثر آن دو مامور پلیس و یک غیرنظامی کشته شدند. این ناامنی می تواند موجب وحشت برخی رای دهندگان شده باشد و ما شاهد میزان مشارکت پائین مردم در پایتخت و شهرستان ها بودیم. در پایتخت طبیعتاً میزان مشارکت در محله های طرفدار پیه ر انکورونزیزا بیشتر از محله های نزدیک به مخالفان بود و در این محله ها تقریباً هیچ رای دهنده ای وجود نداشت.

این خبرنگار در ادامه اظهار داشت می توان گفت پیروزی پیه ر انکورونزیزا (رئیس جمهور فعلی) تقریباً قطعی است. زیرا اکثریت مخالفان این انتخابات را تحریم کرده اند. اکنون پرسش اصلی این است که انکورونزیزا پس از انتخابات چه می کند؟ آیا او خواهد توانست دوباره گفتگو با مخالفان را از سر بگیرد؟ یا دیگر برای اینکار بسیار دیر خواهد بود؟ این در حالی است که چندین تن از رهبران اپوزیسیون گفته اند آماده اند بار دیگر سلاح در دست بگیرند. برخی از تحلیلگران در اینجا معتقدند در ماه های آینده شاهد به هم پیوستن گروه های مسلح و برخی از رهبران مخالفان خواهیم بود تا شاید زمینه کودتایی دیگر را فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار