عضو مرکز سوختگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

جای رسانه در برنامه پیشگیرانه سوختگی خالی است

عضو مرکز سوختگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سهم بالای رسانه به عنوان پرمخاطب‌ترین بیننده بر کسی پوشیده نیست و حضور رسانه در بحث پیشگیری و آموزش سوختگی ضروری است.

فاطمه قربانی عضو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: سوختگی از بسیاری جهات بدترین تراژدی‌هایی است که ممکن است فرد تجربه نماید و سوختگی پنجمین علت مرگ ناشی از حوادث در آمریکا می‌باشد و مطالعات اپیدمیولوژیک انجام شده در مراکز مختلف سوختگی در ایران و سایر کشور‌ها نشان می‌دهد که این حادثه درصد بالایی از حوادث را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سوانح سوختگی زمینه‌ساز مرگ و میر، ناتوانی، درد، مشکلات جسمی، روحی، اقتصادی و از کار افتادگی است و نباید آن را دست کم گرفت.

برنامه‌ریزی جهت پیشگیری در گرو اطلاعات آماری صحیح است

قربانی عضو مرکز سوختگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه اظهار داشت: با توجه به عوارض ناشی از سوختگی برنامه‌ریزی صحیح جهت پیشگیری و درمان در گرو داشتن اطلاعات دقیق از اپیدمیولوژی سوختگی است.

 وی با مطالعه صورت گرفته روی دویست نفر از بیماران سوختگی در بیمارستان آیت‌اله طالقانی زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب موارد سوختگی مراجعه‌کننده به این مرکز را گروه سنی زیر 3 سال و روستاییان تشکیل داده‌اند، لزوم آموزش‌های دقیق از طریق رسانه‌های جمعی، خانه‌ها و مراکز بهداشت و همچنین مدارس به اقشار مختلف از جمله شهری و روستایی ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار