وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی: نتانیاهو حق دارد درمورد توافق ایران نگران باشد

شلومو بن آمی مدعی شد نگرانی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای ایران بی مورد نیست چرا که اشتباه‌های زیادی در این توافق وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیاالیوم گفت: نگرانی های نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران بحق است.

«شلومو بن آمی» درباره ارزیابی خود از توافق هسته‌ای خود و مخالفت رژیم صهیونیستی با این توافق گفت: «اسرائیل تنها طرف مخالف با این توافق نیست و بسیاری از کشورها در منطقه و جهان از این توافق خوشحال نیستند. به صورت کلی این توافق بد نیست، ولی موضع نتانیاهو درباره این توافق به فلسفه سیاسی وی و مسائل امنیتی اسرائیل باز می گردد.»

وی در ادامه افزود: من فکر نمی کنم نخست وزیر اسرائیل از حمایت لازم نهادهای امنیتی این رژیم(درباره مخالفت با این توافق) برخوردار باشد، ولی موضع نخست وزیر اسرائیل در این رژیم بسیار مهم است. وی تلاش می کند بر اعضای کنگره آمریکا تاثیر بگذارد تا این توافق از دور خارج شود.

وی اضافه کرد: نتانیاهو بر این باور است که می تواند فشارهای بیشتری علیه ایران اعمال کند و در نهایت این فشارها و تحریم ها این کشور را وادار به تسلیم شدن خواهد کرد و ایران از برنامه هسته ای خود چشم پوشی خواهد کرد؛ اما جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفته بود این امر  (از بین بردن برنامه هسته ای ایران) خواب و خیال است.

وی در انتها مدعی شد:« توافق هسته ای ایران یک توافق ایده آل نیست و مخالفت نتانیاهو به حق است چرا که اشتباه های زیادی در این توافق وجود دارد. اشتباه هایی درباره روند بازرسی از تاسیسات مطرح است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار