در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تهیه‌کننده «تا آمدن احمد» یک فیلم مستند سینمایی می‌سازد

پروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما ساخت یک فیلم مستند سینمایی راجع‌به فرهنگ غنی ایران را در دستور کار دارد.

پروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تازه‌ترین فعالیت خود گفت: در حال حاضر ساخت فیلم مستند داستانی را در دستور کار داریم. این فیلم‌ آثار باستانی، ‌گردشگری، مذهب، ‌روابط انسانی و فرهنگی برخی کشورها از جمله هند، ترکیه، تایلند و ایران می‌پردازد.

وی افزود: هدف اصلی ما از ساخت این فیلم به رخ کشیدن و شناساندن فرهنگ غنی ایران به خارج از مرزها است. فرهنگی که متأسفانه و مغرضانه توسط برخی کشورها کمتر مردمانشان عرضه شده است.

مرزبان ادامه داد: فیلمبرداری و تدوین کشورهای هند، ترکیه و تایلند به حدود 2 سال است که درگیر پروژه هستیم و تا به حال اتمام رسیده و بخش اعظم و مهم آن یعنی ایران باقی مانده است.

وی با بیان این مطلب عنوان کرد: فیلمبرداری ایران بیشتر در اصفهان،‌ شیراز، همدان و مازندران به خاطر وجود کارهای دستی و آثار باستانی فراوانی و غنی نسبت به دیگر مناطق ایران،‌ انجام می‌شود.

تهیه‌کننده «تا آمدن احمد» اظهار داشت: کارگردانی و تدوین این اثر بر عهده صادق صادق‌دقیقی و تهیه‌کنندگی آن را خودم انجام می‌دهم و کاملاً ‌در بخش خصوصی ساخته می‌شود. البته اگر سازمان گردشگری حمایت کند از ایده‌های آنها استفاده خواهیم کرد.

مرزبان در خصوص پخش این فیلم در ایران و خارج از مرزها بیان کرد: به احتمال زیاد اولین نمایش این اثر در ایران در جشنواره سی‌و‌چهارم فیلم فجر است اما در خصوص پخش خارج از ایران بستگی به مسئولان این بخش دارد که چه تدابیری در نظر بگیرند.

این تهیه کننده در خصوص راوی و بازیگر این اثر مستند سینمایی اظهار داشت: چون هدف ما این بود که ایران را بیشتر نشان دهیم از راوی فقط در بخش ایران استفاده کردیم و دیگر کشورها راوی ندارد. این اثر یک بازیگر دارد و آن هم ونوس کانلی است هک نقش مجری را ایفا می‌کند. 

وی در خصوص آخرین وضعیت اکران «تا آمدن احمد» و ساخت «همکلاسی من» بیان کرد: طبق برنامه‌های چیده شده «تا آمدن احمد»‌ شهریور‌ماه اکران می‌شود و سعی می‌کنیم فیلم «همکلاسی من» را به جشنواره کودک برسانیم.

گفتنی است؛ تا به امروز نامی برای این فیلم مستند سینمایی در نظر گرفته نشده که در خبرهای بعدی همراه با نام عوامل دیگر این پروژه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار