رونمایی روسیه از یک سامانه‌ زرهی پیچیده روباتیک

دانشمندان روسیه در حال توسعۀ نوعی سامانۀ روباتیک هستند که در میدان نبرد، مناطق هسته‌ای و فضای قطبی قابل استفاده است و تقریبا می‌‎تواند هر کاری را انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دانشمندان روسیه در حال توسعۀ نوعی سامانۀ روباتیک هستند که در میدان نبرد، مناطق هسته‌ای و فضای قطبی قابل استفاده است.

شبکه تلویزیونی آر.تی، گزارش داد: سامانه روباتیک خزنده موسوم به "URP-01G" به دست شرکت «کانسرن سیستم‌پروم» روسیه طراحی و برای آزمایشات کارخانه تا پایان سال برنامه ریزی شده است.

"الکسی سیمولین،" رئیس بخش علوم و فن آوری "سیستم‌پروم" این سامانه را نوعی سیستم پیچیده روباتیک جهانی دانست که از قابلیت حمل انواع مختلفی از کلاهک‌های عملیاتی برخوردار است.

وی افزود، در این سامانه انواع زیادی از زیرسامانه‌های جانبی برای تامین برق و کنترل سامانه‌های حمل جنگ افزار وجود خواهد داشت.

رونمایی روسیه از یک سامانه‌ زرهی پیچیده روباتیک

بر اساس تنظیمات زرهی مختلف و الزامات زیست محیطی، وزن این سامانه می‌تواند با داشتن حدود 3.5 متر طول و حدود 2 متر عرض به 7 تن برسد.

به گفتۀ رئیس بخش علوم و فن آوری سیستم‌پروم، این سامانه با قدرت کافی، دستور یکپارچه و سیستم‌های کنترل می‌تواند "تقریبا هر کاری" انجام دهد.

وی گفت: این سیستم روباتیک حتی قادر است از ماژول‌های حمل ساختۀ تولید‌کنندگان مختلف استفاده کند.

سیمولین افزود: این سیستم می‌تواند نوعی جنگ افزار رادیویی-الکترونیکی باشد و یا حتی به عنوان تکراگر مخابراتی مورد استفاده قرار گیرد.

بنا به اعلام کانسرن سیستم‌پروم، که بخشی از «شرکت واحد ساخت ابزار» به شمار می‌آید،  بُرد اولیه این سامانه از واحد کنترل کنندۀ آن ده کیلومتر است، اما طرح‌هایی وجود دارد که آن را همراه با هوش مصنوعی، خودکار و مستقل می‌کند.

به گفته سیمولین، این ماشین به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در یک کامیون نظامی بارگیری شود و یا با استفاده از چتر از هواپیما به زمین منتقل شود.

سیستم‌پروم در حال توسعۀ دو نسخه از این سامانه برای ارتش روسیه است؛ نسخۀ میدان نبرد که به نوعی تیربار سنگین و نارنجک انداز مجهز است و مدل پیشاهنگ که به یک وسیله نقلیه هوایی شناسایی بدون سرنشین تجهیز شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار