ديلي تلگراف: اوباما تمایلی به شکست دادن داعش ندارد

رئیس جمهور آمریکا، پیروزی زود هنگام در جنگ با داعش را اقدامی سخت و بی نتیجه برشمرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، آمریکا و هم پیمان هایش در جنگ با داعش به پیروزی دست نیافته اند و باراک اوباما این را یک شکست نمی داند و در حقیقت تمایلی به شکست دادن داعش ندارد. 
براساس این گزارش ، رئیس جمهور آمریکا ،حضور داعش را در عراق موضوعی چند وجهی می داند که نه تنها در برگیرنده عراقی های سنی مانند داعش است، بلکه کردها، اکثریت شیعه، ایرانیان و مداخله آمریکا از سال 1392 را نیز در بر دارد .
دیلی تلگراف در ادامه افزود:آمریکا از کردها در مقابل داعش حمایت می کند، اما این حمایت تنها تا حدی است که کردها را برای رسیدن به استقلال تشویق کند و همچنین از اکثریت مردم شیعه چه کسانی که در ارتش رسمی عراق هستند و چه کسانی که عضو این ارتش نیستند نیز حمایت کند و ارتش عراق را ارتشی معرفی کرد که شاید با مداخله آمریکا، بتواند داعش را شکست دهد. 
دیلی تلگراف همچنین در ادامه ایرانیان را حامی مهم شیعیان عراق برشمرد. نگارنده این مقاله، پیروزی مشترک شیعیان، آمریکاییان و ایرانی ها بر داعش، را گواهی بر قربانی بودن سنی های عراق عنوان کرد. به ادعای اوباما، این همان موضوعی است که منجر به ظهور داعش شده است.
براساس این گزارش، اوباما امیدوار است شورشیانی که هیچ ارتباطی به القاعده ندارند بتوانند داعش را شکست دهند و پس از آن به قدرتی دست یابند که بشار اسد را برای دستیابی به توافقی برای صلح، مجبور به نشستن پای میز مذاکره کنند،. نه تنها این موضوع مورد حمایت غرب است ، بلکه روسیه، چین و از همه مهم تر شریک جدید آمریکا در عرصه سیاست های بین المللی یعنی ایران نیز از آن حمایت خواهد کرد. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار