خودزنی استقلال در جدال حیثیتی

هفته دوم لیگ برتر فوتبال فردا و پس‌فردا با انجام هشت دیدار پیگیری می‌شود حساس‌ترین بازی‌ها مربوط به دو دربی اصفهان و تبریز و تقابل قلعه‌نویی با تیم سابقش استقلال است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دوم لیگ برتر فوتبال از حساسیت بالایی برخوردار است، چرا که دو دربی در اصفهان و تبریز برگزار می‌شود و قلعه‌نویی برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد، همچنین پرسپولیس مهمان استقلال خوزستان است.

** استقلال خوزستان – پرسپولیس
جدال سرخپوشان با گرمای هوای اهواز

شاگردان ویسی فردا ساعت 19:30 در ورزشگاه غدیر اهواز پذیرای شاگردان فرکی هستند.

سرخپوشان پایتخت با قرعه نامناسبی روبرو شدند چرا که در فصل گرما باید به خوزستان بروند تا با تیم فوتبال استقلال خوزستان بازی کنند.

پرسپولیسی‌ها با وجود گرمای طاقت‌فرسای اهواز باید استقلال خوزستان را شکست دهند تا در ادامه بازی‌ها با روحیه بالا به مصاف حریفانشان بروند.

تیم پرسپولیس در نخستین بازیش در لیگ پانزدهم مقابل پدیده خراسان عملکرد نسبتاً خوبی داشت، اما دفاع متزلزل در بازی اول هواداران این تیم را نگران کرده است. به هر حال سرخپوشان نیاز به زمان دارند تا در ادامه بازی‌ها به یک ثبات لازم برسند.
در آن سوی میدان، تیم استقلال خوزستان با بازیکنان جوان و کم‌نام و نشان خود می‌خواهد در لیگ امسال مقابل حریفانش پرقدرت ظاهر شوند و جایگاه مناسبی در جدول رده بندی داشته باشد.

شاگردان ویسی در هفته اول مقابل زردپوشان اصفهانی عملکرد خوبی داشتند اما در نهایت با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند. اگر تیم استقلال خوزستان با همان نظم تیمی مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کنند آن وقت کار را برای سرخپوشان سخت خواهند کرد.
گفتنی است، به غیر از سوشا مکانی محروم و احمد نوراللهی مصدوم مابقی بازیکنان پرسپولیس مشکلی برای همراهی تیمشان ندارند.

همچنین باشگاه پرسپولیس درخواست تعلیق محرومیت سوشا مکانی را داده است که باید دید کمیته انضباطی چه پاسخی به این درخواست خواهد داد.

شایان ذکر است، مجوز بازی بن سون مهاجم هندورای هنوز به ایران نرسیده و در صورتی که این اتفاق تا پنج‌شنبه رخ ندهد، وی نمی‌تواند تیمش را در بازی با استقلال خوزستان همراهی کند.
محسن ترکی، به همراه حسین طالقانی، یعقوب سخندان، پیام حیدری قضاوت این دیدار را برعهده خواهند داشت. عبدالله باعزم ناظر این بازی است.

** نفت تهران – صبای قم
شهریار جهت بادصبا را به کدام سمت سوق می‌دهد

تیم فوتبال نفت تهران فردا ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم فوتبال صبای قم می‌رود.

نفت تهران که همیشه جزو تیم‌های بی‌حاشیه لیگ برتر بوده است، اما در چند روز گذشته دچار مسائل حاشیه‌ای شده است. نامه منصوریان به مدیرعامل جهت مشخص شدن وضعیت قراردادش از جمله مسائل حاشیه‌ای بوده که گریبانگیر نفت تهران شده است. با این حال نفتی‌ها آماده این بازی هستند تا از تیم دایی امتیاز بگیرند.

رویارویی علیرضا منصوریان و علی دایی دو مربی استقلالی و پرسپولیس در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود. در آن سوی میدان، تیم‌ صبای قم با هدایت علی دایی زمان زیادی جهت آماده‌سازی برای حضور در لیگ پانزدهم را نداشته است.
بر این اساس این احتمال وجود دارد که دایی تیمش را برای کسب تساوی به میدان بفرستد، اما منصوریان از تیمش برد می‌خواهد.

البرز حاجی‌پور به همراه سجاد طوری و یاسر همرنگ قضاوت این بازی را برعهده دارند محمدجواد تقی‌پور نظارت این بازی را عهده‌دار است.

** پدیده خراسان – فولاد خوزستان
شاگردان اسکوچیچ در پی کسب نخستین برد

تیم فوتبال پدیده خراسان فردا ساعت 18 در ورشگاه ثامن‌ مشهد میزبان تیم فوتبال فولاد خوزستان است.

شاگردان مهاجری هفته نخست دست به کار بزرگی زدند و سرخپوشان پایتخت را در ورزشگاه آزادی متوقف کردند. بر این اساس تیم پدیده با نتیجه‌ای که در هفته اول به دست آورد با اعتماد به نفس بالایی مقابل فولاد خوزستان قرار می‌گیرد. در آن سوی میدان، شاگردان اسکوچیچ در هفته نخست نتوانستند از پس تیم ناآماده راه‌آهن برآیند و به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند و از شکست خانگی فرار کردند.

به هر حال هر دو تیم فوتبال پدیده مشهد و فولاد خوزستان به دنبال اولین بردشان در لیگ برتر هستد. بر این اساس باید منتظر یک بازی زیبا و تماشاگر پسند از سوی هر دو تیم باشیم. سید مهدی سیدعلی به همراه هادی طوسی، حسن انتظاری و سعید شمس قضاوت این دیدار را برعهده ارند، مسعود فلاح ناظر این بازی است.

** راه‌آهن – سایپا 
تقابل دو سبک متفاوت 

تیم فوتبال راه‌آهن فردا ساعت 18:30 در ورزشگاه شهر قدس به مصاف تیم فوتبال سایپا می‌رود.
شاگردان کاظمی با اینکه آخرین تیمی بودند که تمریناتشان را برای حضور در لیگ برتر برگزار کردند، اما با این حال توانستند در اولین هفته دست به کار بزرگی بزنند و یک تساوی با ارزش در خوزستان کسب کنند.  در آن سوی میدان، نارنجی پوشان سایپا با حضور بازیکنان با تجربه‌ای همچون جواد نکونام، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و میلاد میداوودی حریف سرسختی برای تیم‌های دیگر به شمار می‌آیند. تقابل دو مربی با دو سبک متفاوت می‌تواند به حذابیت این بازی بیافزاید.

گفتنی است، مجید جلالی شاید در این بازی برای اولین بار جواد نکونام را به میدان مسابقه بفرستد. حمید حاج‌ملک، به همراه حمید غمزه، مرتضی کاظمیان و وحید کاظمی قضاوت این بازی را برعهده دارند.
بهرام مهرپیما هم ناظر این بازی است.

** در ادامه بازی‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال 
اوج حساسیت در مسیر تهران – اصفهان و تبریز

پرونده بازی‌های هفته دوم لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام چهار دیدار بسته می‌شود برگزاری دو دربی در اصفهان و تبریز و تقابل امیر قلعه‌نویی با تیم سابقش استقلال به حساسیت بازی‌های هفته دوم می‌افزاید.
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته دوم لیگ برتر فوتبال با انجام چهار دیدار روز جمعه به پایان می‌رسد.
در حساسیت‌ترین بازی‌ها‌، تیم قلعه‌نویی به مصاف استقلال می رود و دو دربی در اصفهان و تبریز برگزار می‌شود.


** استقلال تهران – ملوان بندرانزلی
قلعه‌نویی به استقلال رسید

حساس‌ترین بازی‌ هفته دوم لیگ برتر فوتبال بین دو تیم فوتبال استقلال تهران و ملوان بندرانزلی، روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. قرعه‌کشی لیگ پانزدهم به صورتی است که آبی‌پوشان پایتخت باید در هفته دوم مقابل سرمربی سابقشان امیر قلعه‌نویی قرار بگیرند.
به هر حال همه منتظرند تا رویاروی مظلومی و رحمتی را با امیر قلعه‌نویی ببینند.

مهدی رحمتی به علت اختلافش با قلعه‌نویی استقلال را ترک کرده بود و با جدایی ژنرال، به این تیم بازگشت. گفته می‌شود پرویز مظلومی به بازیکنان استقلال دستور داده که قبل از بازی با ملوان به سمت قلعه‌نویی بروند و از او اجازه بگیرند، به هر حال باید دید رحمتی به سمت قلعه‌نویی می‌رود یا نه!

همچنین پرویز مظلومی که جانشین قلعه‌نویی در تیم استقلال شده قصد دارد قابلیتش را به ژنرال نشان دهد. در آن سوی میدان، تیم فوتبال ملوان با هدایت قلعه‌نویی در هفته اول توانست ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی را شکست دهد،‌ این تیم قصد دارد به شناختی که ژنرال از تیم سابقش استقلال دارد بتواند با امتیاز تهران را ترک کند.

قلعه‌نویی هنوز قراردادش را با ملوان در هیئت فوتبال ثبت نکرده است و شاید در این بازی هم روی نیمکت ملوان ننشیند و تیمش را از روی سکو هدایت کند. به هر حال باید دید قلعه‌نویی می‌تواند از تیم سابقش استقلال امتیاز بگیرد و در بین هواداران ملوان محبوب‌تر شود یا نه!

شاهین حاج‌بابایی به همراه تورج عیوض محمدی، رحیم شاهین و سیدرضا مهدوی قضاوت این بازی را عهده دار هستند هدایت هاشمی هم ناظر این بازی است.


**  ذوب‌آهن اصفهان – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان
دربی با طعم گز اصفهان 

دربی حساس و مهم اصفهان بین دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان روز جمعه ساعت 21 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود. تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن هر کدام یکی از دو جام فصل گذشته را تصاحب کردند بر این اساس این بازی به نوعی سوپرجام لیگ چهاردهم هم محسوب می‌شود.
تیم فوتبال ذوب‌آهن هفته گذشته در یک بازی جنجالی مقابل تیم ملوان با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

یحیی گل‌محمدی بعد از این بازی با اظهاراتش نسبت به رقم خوردن نتایج خارج از زمین جنجال تازه در لیگ برتر به راه انداخت. فرکی و گل‌محمدی در حالی در دربی اصفهان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که فرکی عنوان بهترین مربی لیگ چهاردهم را بدست آورده است اما گل‌محمدی نتوانست این عنوان را از آن خود کند هم‌اکنون تقابل این دو مربی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد.

ذوبی‌ها برای اینکه به تیم‌های دیگر ثابت کنند مدعی قهرمانی هستند باید این بازی را ببرند تا دل هوادارانشان را شاد کنند. در آن سوی میدان، سپاهانی‌ها در یک هفته درگیر حواشی مربوط به غیبت نویدکیا و درگیری دریا غفوری و محمدرضا خلعتبری با یکدیگر بودند آنها برای خارج شدن از مسائل حاشیه‌ای باید این بازی را ببرند.
محسن قهرمانی چهره ویژه و جنجالی این بازی است که برای قضاوت این بازی انتخاب شده است، وی خاطره خوشی از ورزشگاه فولادشهر ندارد چرا که آخرین بار در این ورزشگاه سوت زد و محروم شد و بعد از دو سال دوری از مستطیل سبز قرار است دوباره قضاوت کند.
به هر حال ذوبی‌ها نسبت به انتخاب قهرمانی اعتراض کردند، اما زردپوشان اصفهانی اعتراض در این خصوص نداشتند.
محسن قهرمانی به همراه حسن یوسفی، محمد راهی، روح‌الله شریفی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

** گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز
دربی حساس تبریز

تیم‌های فوتبال گسترش فولاد تبریز و تراکتورسازی یکی از دربی‌های حساس هفته دوم را روز جمعه ساعت 18:30 در ورشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌کنند. حضور بازیکنان سابق تراکتورسازی همچون مهدی کیانی، مرتضی اسدی و محمد نصرتی در تیم گسترش فولاد می‌تواند به جذابیت این بازی دربی بیافزاید. ضمن آنکه کمالوند سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد زمانی هدایت تراکتورسازان را برعهده داشت و اکنون مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد.

گسترشی‌ها در اولین بازی لیگ پانزدهم توانستند یک امتیاز از سایپا بگیرند، آنها در اولین بازی نشان دادند تیمی منظم و با برنامه هستند و به راحتی تسلیم نمی‌شوند. در آن سوی میدان، تیم تراکتورسازی در هفته اول مقابل نفت تهران با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

بر این اساس این تیم برای پیروزی بازی دربی به میدان می‌رود تا نشان دهد که امسال هم یکی از مدعیان قهرمانی است.
محمدرضا اکبریان به همراه مهدی الوندی، حمیدرضا کنعانی و علی احمدی قضاوت این بازی را برعهده دارند علیرضا یزدانی هم ناظر داوری این بازی است.

** استقلال اهواز – سیاه‌جامگان
جدال دو تیم ناشناخته لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال اهواز روز جمعه ساعت 19:30 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان تیم فوتبال سیاه‌جامگان است. تیم‌های فوتبال استقلال اهواز و سیاه‌جامگان تازه به لیگ برتر صعود کردند و برای تیم‌های دیگر ناشناخته هستند، اما به تدریج خودشان را به مابقی تیم‌ها نشان می‌دهند.
استقلال اهواز در هفته نخست توانست یک امتیاز از صبای قم بگیرند بر این اساس این تیم با اعتماد به نفس بالا به مصاف سیاه‌جامگان می‌رود تا سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کند.
در آن سوی میدان، تیم سیاه‌جامگان در هفته اول با نتیجه دو بر یک مقابل تیم استقلال تهران شکست خورد.

این تیم برای کسب امتیاز مقابل استقلال اهواز کار سختی پیش رو دارد. امید سعیدفر، به همراه حمید سبحانی، مهدی شفیعی و جواد محمدی داوران این بازی هستند، خداداد افشاریان ناظر این بازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار