کارشناس مسائل بین الملل:

اعلام مبارزه ترکیه با داعش، جنبه داخلی و تبلیغاتی دارد

یک کارشناس سیاست بین الملل می گوید اعلام ترکیه مبنی بر آغاز مقابله همه جانبه با داعش، مصرف داخلی و تبلیغاتی دارد.

کارشناس مسائل بین الملل: اعلام مبارزه ترکیه با داعش، جنبه داخلی و تبلیغاتی داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش شبکه خبری فرانس 24، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد ترکیه به زودی حمله همه جانبه به مواضع داعش را آغاز خواهد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه اذعان کرد کشورش مخالفان مسلح میانه رو سوریه را آموزش می دهد و به آنها کمک تسلیحاتی می کند.
«آرمن جرجیان» کارشناس سیاست بین المللی در این باره می گوید با توجه به آنکه آنکارا پیش تر اعلام کرده بود مواضع داعش را با هواپیماهای جنگی خود هدف قرار داده است؛ اعلام این خبر در این مقطع زمانی، بیشتر مصرف تبلیغاتی دارد. 
در واقع این اظهار نظر وزیر امور خارجه ترکیه را می توان در فضای پسا انتخاباتی این کشور تجزیه و تحلیل کرد. با این توضیح که «رجب طیب اردوغان» در انتخابات پیشین نتوانست اکثریت آراء را برای اجرای اهداف سیاسی خود به دست آورد و از سوی دیگر، احزاب سیاسی دیگر هم حاضر نیستند با حزب عدالت و توسعه برای تشکیل دولت ائتلاف همکاری کنند. در نتیجه،حزب حاکم در نظر دارد انتخابات پارلمانی زودهنگام را احتمالا در ماه نوامبر امسال برگزار کند تا شاید این بار بیشتر آرا را از آن خود کند.
با توجه به این واقعیت، حزب عدالت و توسعه با این گونه اقدامات و تبلیغات تلاش می کند نظر مردم را به خود جلب کند و اینگونه با افزایش میزان محبوبیت خود؛ در این انتخابات برنده شود و نتایج مأیوس کننده انتخابات ماه ژوئن را جبران کند. 
این کارشناس سیاست بین المللی در بخش دیگر از تحلیل خود از شرایط حاکم بر ترکیه گفت: در روزهای اخیر، با ورود پهپادهای آمریکایی به پایگاههای هوایی ترکیه ، تدابیر امنیتی در این کشور تقویت شده است. اینکه پهپادهای آمریکایی در پایگاه های هوایی ترکیه مستقر شده اند نشان می دهد افزایش حملات به مواضع داعش از طریق خاک ترکیه جدی شده است.
آرمن جرجیان درباره این بخش از سخنان چاووش اوغلو مبنی بر اینکه کشورش مخالفان مسلح میانه رو سوریه (شورشیان سوری) را آموزش می دهد و تجهیزات نظامی در اختیار آنها قرار می دهد نیز چنین اظهار نظر کرد: آمریکا و ترکیه هر کدام دلایل خاص خود را برای حمایت از ارتش آزاد سوریه دارند. به عبارت روشن تر، اگر آمریکا و ترکیه هر کدام به ارتش آزاد سوریه کمک می کنند دلایل خاص خود را دنبال می کنند.
وی افزود: آمریکا می خواهد که به ارتش آزاد سوریه به عنوان متحد در مبارزه با دولت  «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و گروههای تکفیری کمک کند. اما ترکیه مایل است ارتش آزاد همزمان که با رژیم بشار اسد مبارزه می کند به عنوان عاملی خنثی ساز در برابر شبه نظامیان کرد در منطقه وارد عمل شود. اما غافل از اینکه شبه نظامیان کرد در منطقه خیلی بیشتر از نیروهای ارتش آزاد سوریه نفوذ دارند.
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار