حبیبی: تغییر قسمتی از قانون احزاب، تشکیل دولت و مجلس حزبی را میسر می‌کند

دبیرکل موتلفه گفت: با تغییر قسمتی از قانون احزاب، مجلس، دولت و شورای شهر و روستای حزبی در ایران تشکیل می‌شود.

محمدنبی حبیبی دبیر کل موتفه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با حزبی‌شدن دولت، مجلس و شورای شهر و روستا و حزبی‌شدن انتخابات اظهار داشت: غربی‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری و مجالس مقننه کشور متبوعشان روش مناسبی را انتخاب کرده‌اند البته باید از اهداف و محتوای احزاب غربی برای تشکیل‌شان صرف نظر کرد و در ایران نباید مطابق محتوای و اهداف تحزب در غرب عمل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید احزاب در ایران مطابق مصالح کشور عمل کنند، گفت: مردم در انتخابات می‌توانند به حزب و یا نامزدهای حزبی رای دهند، این دو راهکار قابلیت عملیاتی شدن را دارد اما به شرطی که مشخص باشد افراد وابسته به کدام حزب هستند.

حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر با وجود همین قانون احزاب امکان اینکه چند حزب بسیار قوی در ایران وجود داشته باشد و نامزدها و مدیرانشان را انتخاب و معرفی کنند وجود دارد، از این رو مردم به نیت اینکه به حزب رای می‌دهند، در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در نهایت با این روش و با تغییر قسمتی از قانون احزاب برای برخی از انتخابات‌ها در ایران ترتیبی داده می‌شود که مردم به حزب رای دهند تا مجلس، دولت و شورای شهر و روستای حزبی تشکیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار