درشب گردشگری و تاریخی کرمان عنوان شد/

کرمان باید فرصت های گردشگری کشور را به خود اختصاص دهد

تا پایان سال ۲۰۱۶ تمام هتل های ما در مسیر گردشگری پر شده است. متاسفانه خیلی از این تقاضاها را نمی توانیم پاسخ دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: استان کرمان دارای ظرفیت ها پتانسیل ها و امکانات گردشگری و باستانی فراوانی است. آسمان پرستاره کرمان و کویر دیدنی کرمان بلاعث شده زمین و آسمان کرمان جذاب باشد.

 وی افزود: استفاده از این ظرفیت ها مستلزم آماده کردن زیرساخت هاست.

 وی تصریح کرد: مسیر هفت باغ علوی به یکی از زیباترین مسیرهای کشور و به سبزراه دست ساز بشر با بیش از ۶۰ هزار اصله درخت تبدیل شده است. همه زیرساخت های لازم تامین شده و زمینه لازم برای گردشگری فراهم شده است.

سیاوشی در ادامه به امکانات تفریحی مسیر هفت باغ علوی اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰ رستوران و باغ رستوران، دو مجموعه گردشگری پدیده و فلامینگو، سه مجموعه سوارکاری که دو مجموعه دارای تجهیزات روز سوارکاری هستند و انتخابی تیم ملی در آن ها برگزار شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در روز پنج شنبه و در ادامه همین جشنواره فرصت های سرمایه گذاری در بحث گردشگری به سرمایه گذاران بخش گردشگری ارائه می شود.

 رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان ابراز داشت: بیش از ۶۰ درصد کویر ایران در کرمان است، بزودی بسته کامل کویر نوردی به صورت بسته سرمایه گذاری ارائه می شود و مجموعه اقدامات در هفت باغ علوی زیرساخت لازم را ارائه کرده است.

 سیاوشی در پایان گفت: کرمان می تواند و باید بخش عظیمی از فرصت های گردشگری در کشور را به خود اختصاص دهد و شاهد رونق گردشگری در استان کرمان باشیم.

**کرمان باید فرصت های گردشگری کشور را به خود اختصاص دهد

پورفرخ رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: تا پایان سال ۲۰۱۶ تمام هتل های ما در مسیر گردشگری پر شده است. متاسفانه خیلی از این تقاضاها را نمی توانیم پاسخ دهیم. بعد از تفاهم نامه با ۱+۵ تقاضا برای سال ۲۰۱۶ زیاد شده است و کرمان یکی از استان هایی است که تقاضا زیاد دارد.

وی افزود:در طول دو سال گذشته کرمان بطور دائم یکی از مقصدهای دائم قطارهای وی آی پی اروپا هست و باید به زیرساخت های گردشگری توجه بیشتری شود.

 پورفرج ابراز داشت:فصل بهار و پاییز دو فصل توریستی درایران هستند و در دو فصل دیگر تورها کم می شود. امسال اما چند گروه بزرگ را در کرمان داریم؛ جذابیت این استان اینقدر هست که در گرمای بسیار بالا هنوز گروه هایی از کرمان دیدن می کنند.

پورفرج خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که استان کرمان را در تمام فصول پر از گردشگر خارجی بکنیم و این مستلزم توجه به زیرساخت های گردشگری است. وی درپایان گفت: قطاری از دانشگاه هاروارد امریکا از ایران در یک ماه آینده بازدید می کنند و کرمان هم جزو برنامه قرار دارد.
 
** در گردشگری صفر هستیم

محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در گردشگری تقریبا صفر هستیم. ایران ۱۴۰۴ بیست میلیون گردشگر را پیش بینی کرده که ما الان خیلی پایین تر هستیم.

 وی افزود: صنعت گردشگری در دنیا رقابتی است. کشور ما در برخی زمینه ها امکان حضور گردشگر را ندارد و حتما باید نیازهای آن دسته از گردشگرانی را که به ایران می آیند دیده شود.

 وی تصریح کرد: ظرفیت های کرمان بسیار بالاست و همه شاخص ها را برای علاقمندی یک گردشگر به یک منطقه را دارد.
 
رئیس اتاق ایران اظهار داشت: هر گردشگری که به ایران می آید اشتغال زاست. حضور گردشگر بدون صرف سرمایه گذاری فراوان یکی از راه های رفع بیکاری است .

 وی در ادامه گفت: ما کرمانی ها چیزی را داریم که باید بیش تر از پیش به آن بپردازیم و آن اخلاق و مهمان نوازی کرمانی هاست. در زمینه پسته مشکلی پیش آمده بود و هیاتی را به بلژیک اعزام کردیم. سخت گیری خیلی جدی بود. تقریبا پسته ایران در آستان تحریم بود.

در این هیات چند نفری که کرمانی بودند گفتند یکی از کسانی که خیلی موثر بوده در آنجا و باعث شده مشکل حل شود، فردی بوده که سال ها پیش به کرمان آمده بود و بدلیل مهمان نوازی کرمانی ها به هیات ایرانی کمک کرد. جلال پور ابراز داشت: مهمان نوازی کرمانی ها بسیار در صنعت گردشگری مهم است. برگشت به اینکه ما در کرمان به کرمانی بودن خودمان افتخار کنیم و به سنت خودمان برگردیم این می تواند فضا را برای گردشگران داخلی و خارجی محیا کند.
 
رئیس اتاق ایران در پایان گفت: حتما همه کسانی به کرمان آمده اند یاد اخلاق مداری کرمانی ها و تمدن کرمانی ها در ذهنشان خواهد ماند. من همیشه به کرمانی بودن خود افتخار می کنم .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار