شیراز؛

برتری قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور

قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی کشوری موفق به کسب رتبه اول کشور در حیطه آموزش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس قطب آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و دبیر آموزش مداوم دانشگاه با اعلام این خبر گفت : تاکنون 3 مرحله ارزشیابی قطب ها صورت گرفته که در آخرین ارزشیابی، از طرف وزارت بهداشت اعلام شد که قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حیطه آموزشی رتبه اول کشور را بدست آورده است .

دکتر مجیدرضا فرجی افزود : هفت قطب در کشور در حیطه آموزشی در حال فعالیت هستند که از بین این قطب ها که در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی فعالند، شیراز موفق به کسب رتبه اول گردید .

وی با اشاره به اینکه اداره آموزش مداوم یکی از واحدهای معاونت آموزشی دانشگاه است، اظهار داشت : در وزارت بهداشت نهادهای آموزشی دارای توانمندی های علمی خاص به عنوان قطب در آن زمینه معرفی می شوند که با توجه به توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزارت بهداشت اعتبار قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته در علوم پزشکی را از سال 89 به این دانشگاه ارایه کرد.

دکتر فرخی بیان کرد : دانشگاه ها برای تبدیل شدن به قطب علمی در حیطه های مختلف باید معیارهایی را دارا باشند و در حال حاضر در وزارت بهداشت نزدیک به 60 قطب در دانشگاه های مختلف معرفی شده اند که شیراز علاوه بر آموزش الکترونیکی پیشرفته در علوم پزشکی، سه قطب علمی پیشرفته دیگر شامل پیوند، میکروبیولوژی و ایمنی شناسی را نیز دارا است .

وی تاکید کرد : آنچه سبب بالندگی جامعه می شود وجود مراکز پیشرفته است که دارای 4 عنصر نوآوری، رضایت، کیفیت و دانش فنی است، قطب های علمی به عنوان مرجعیت علمی شناخته می شوند و مشاور در تعیین راهبردها هستند .

دکتر فرخی با تقدیر از تلاش کارکنان قطب آموزش الکترونیکی که منجر به کسب رتبه اول کشور شده، گفت : ظرفیت سازی، تامین و توسعه زیر ساخت ها، آموزش و انتقال دانش یادگیری الکترونیکی، پژوهش و تولید دانش یادگیری الکترونیکی، ارایه خدمات و کاربست دانش یادگیری الکترونیکی و نوآوری ها در زمینه یادگیری الکترونیکی، از جمله فعالیت های قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه است .

وی اظهار داشت : قطب علمی آموزش الکترونیکی فعالیت هایی در سطح دانشگاه، خارج از دانشگاه و همچنین در سطوح ملی و فراملی داشته که در راستای فعالیت های فراملی در تلاشیم تا با برقراری ارتباط با کشورهای فارسی زبان، محتواهای الکترونیکی تولید شده در این قطب را به آنها عرضه نماییم که اقدامات اولیه نیز انجام شده است .

دکتر فرخی ادامه داد : قطب علمی آموزش الکترونیکی تاکنون 10 دوره فلوشیپ یادگیری الکترونیکی ویژه توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله زاهدان، فسا، زنجان، خراسان شمالی و گیلان برگزار نموده که در راستای آن موفق به توانمند سازی نزدیک به 320 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و 150 نفر از اعضای هیات علمی سایر دانشگاه های کشور شده است .

رییس قطب آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و دبیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد : نخستین فصلنامه علمی پژوهشی با محوریت زمینه یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی کشور، از سال 1389 با عنوان " مدیا " در این قطب منتشر شد که تا کنون 13 شماره منتشر شده و با دریافت مجوز، این مجله از فصل آینده به صورت دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود و از این طریق وارد حیطه بین المللی می گردیم .

دکتر فرخی گفت : در زمینه پژوهشی نیز نزدیک به 35 مقاله در مجلات انگلیسی و ISI منتشر کرده ایم و اولین کنگره یادگیری الکترونیک (Elearning) نیز در سال 92 در شیراز برگزار شد که 2 سخنران کلیدی از آمریکا به صورت اینترنتی سخنرانی خود را برای شرکت کنندگان ایراد کردیم.

وی با اشاره به اینکه رشته یادگیری الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طراحی، تدوین و اجرا شد، از راه اندازی مقطع دکترا در این رشته در آینده خبر داد و افزود : طرح درس دکترای اموزش الکترونیکی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تهران به صورت مشترک نوشته شده و برای تصویب به وزارت ارایه شده تا در آینده ای نزدیک راه اندازی شود .

دکتر فرخی در خصوص سایر فعالیت های انجام شده در قطب آموزش الکترونیکی، گفت : تاکنون در تولید محتوای الکترونیکی نزدیک به 40 محتوا برای آموزش عموم تولید شده و در مجموع نزدیک به 200 محتوا را برای مردم، پزشکان و دانشجویان تولید کرده ایم .

وی تصریح کرد : این قطب یکی از موسسات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهر شیراز و استان فارس است که کسب رتبه اول کشوری توسط این مرکز موجب افتخار برای شهر و استان است که در نتیجه تلاش و حمایت مسوولان دانشگاه و استان بوده و ضمن تقدیر از آنان، می توان گفت که با توجه به اینکه فعالیت های ما در حیطه ملی و فرا ملی است برای پیشرفت بیشتر نیاز به حمایت بیشتر مسوولان و در اختیار گذاشتن بودجه و رفع موانع بین المللی برای تعامل و ارسال محتواهای تولید شده داریم .

دکتر فرخی با اشاره به اینکه یکی از وظایف قطب، گسترش برنامه های فراملی است، گفت : برای دستیابی به این هدف به فضای فیزیکی بیشتری نیاز داریم که با توجه به احداث طبقه دوم این مجموعه، حمایت جدی دانشگاه برای تجهیز این طبقه می تواند گام موثری در این راستا باشد .

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.