از اجرای طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر تا برپایی جشنواره داستان تابستان در بوستان لاله

از اجرای طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر تا برپایی جشنواره داستان تابستان در بوستان لاله از اقدامات شهرداری‌های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*اجرای طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر در منطقه 5

محمد مهدی قشقایی مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: طرح حامی که با هدف ساماندهی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب (با رویکرد حمایت از توانمند سازی) با همکاری مسئولان خانه‌های خدمات اجتماعی سرای محلات 29 گانه در منطقه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح پس از شناسایی اشخاص آسیب پذیر، مشخصات آنان را در سامانه‌ای که به همین منظور طراحی شده است وارد کرده تا متناسب با ظرفیت‌های موجود، سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه مرتبط وارد عمل شوند.

وی همچنین در خصوص اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد: ایجاد بستر مناسب به منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه در کمک رسانی به محرومین، ایجاد بانک اطلاعاتی قابل استفاده کمک به نیازمندان محله با بهره گیری از ظرفیت‌های محله‌ای و نهادهای حمایتی با حفظ کرامت انسانی شهروندان و... را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

*برپایی جشنواره داستان تابستان در بوستان لاله

حبیب الله غفوری معاون اجتماعی  و فرهنگی منطقه 6 در گفتگو با خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت و هفته فرهنگی، جشنواره تاسبتان با محوریت برنامه‌های تابستانی و طرح آسمان آبی- زمین پاک با بیش از 21 غرفه در بوستان لاله برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل غرفه عفاف و حجاب، مشاوره پزشکی و سلامت، معرق کاری، گل آرایی، خوشنویسی، کتاب و انتشارات، سفال‌گری، اجرای نمایش شبانه، تئاتر، گروه تواشیح و برنام‌های طنز آموزنده است.

وی در ادامه اضافه کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی بصورت رایگان، عرفه سوغات، پوشاک صنایع دستی اقوام ایرانی همچنین غرفه تولیدات درمان یافتگان سرطانی برای ارائه خدمات به شهروندان و ارائه مشاوره‌های دینی‌، خانوادگی، فردی و بالینی بوسیله کارشناسان از جمله غرفه‌های دیگر این جشنواره است. 

غفوری در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای کودکان در این جشنواره گفت: اجرای مسابقات و بازی های فکری، استخر توپ، بازی های بومی و محلی، برپایی خانه‌های اسباب‌بازی از برنامه های مختص کودکان است. 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در پایان تاکید کرد: این جشنواره به مدت 20 شب از ساعت 17 تا 23 در بوستان لاله بر پاست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار