چاووش اوغلو: آمریکا و ترکیه بزودی عملیاتی گسترده را علیه داعش آغاز می کنند

وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با رویترز از آغاز عملیاتی قریب الوقوع با همکاری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد این کشور بزودی با همکاری آمریکا، حملات هوایی همه جانبه ای را برای عقب راندن عناصر گروه تروریستی داعش از منطقه ای در شمال سوریه در مرز با ترکیه آغاز خواهد کرد.

چاووش اوغلو در این مصاحبه اعلام کرد گفتگوها میان واشینگتن و آنکارا درباره این مسأله روز یکشنبه به پایان رسید و احتمال دارد هم پیمانان منطقه ای از جمله عربستان، قطر و اردن علاوه بر انگلیس و فرانسه در این عملیات مشارکت داشته باشند.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: "گفتگوهای فنی روز یکشنبه به پایان رسید و بزودی این عملیات همه جانبه علیه داعش آغاز خواهد شد." چاووش اوغلو همچنین اعلام کرد این عملیات پیامی برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خواهد بود و به دولت وی فشار خواهد آورد تا مذاکرات را بپذیرد و تلاش کند جنگ این کشور با راه حل سیاسی پایان یابد. وی مدعی شد آنکارا دیر زمانی است که می گوید صلح پایدار در سوریه جز با رفتن اسد محقق نخواهد شد. 

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اعلام اینکه این کشور از عادی شدن روابط ایران با کشورهای غربی استقبال می کند افزود: ضروری است ایران نقشی سازنده تر در بحران های منطقه ای از جمله سوریه، عراق و یمن ایفا کند.
مسئولان آگاه از این طرح اعلام کردند آمریکا و ترکیه قصد دارند در چارچوب این عملیات، پوششی هوایی برای مخالفان سوری که واشینگتن آنها را "مخالفان میانه رو" می نامد ایجاد کنند.
جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته است نمی تواند خبر این توافق را تأیید کند؛ اما مذاکرات درباره این مسأله ادامه دارد. وی در ادامه افزود: ما تمایل داریم توافقی را به منظور تحکیم روابط میان آمریکا و ترکیه به امضا کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار