از سقوط هواپیمای شناسایی امارات در یمن تا انهدام خودروهای نظامی عربستان در جیزان

رسانه های یمنی از سقوط یک هواپیمای شناسایی اماراتی در این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، شبکه یمنی المسیره اعلام کرد نیروهای یمنی موفق شدند یک پهپاد شناسایی متعلق به امارات را در شهر "مکیراس،" حد فاصل استانهای ابین و بیضاء ساقط کنند.

شبکه یمنی المسیره همچنین از انهدام دو خودروی عربستانی در منطقه "خوبه" در جیزان عربستان خبر داد. از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان از کشته شدن یک سرباز سعودی در منطقه جازان خبر داد. شبکه العربیه به نقل از سخنگوی امنیتی عربستان اعلام کرد ساعت 11 صبح روز دوشنبه، یکی از مراکز مرزی منطقه جازان از سوی گروه های یمنی هدف حملات خمپاره ای و موشکی قرار گرفت که بر اثر آن یک سرباز کشته و 3 نفر از همکاران وی زخمی شدند.

در تحولی دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان اعلام کرد 53 نفر از نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در بمبارانهای ائتلاف سعودی در استان مأرب در شرق یمن به شهادت رسیدند.

منابع مطبوعاتی در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کردند 53 نفر از نیروهای انصارالله در سلسله حملات جنگنده های ائتلاف از یکشنبه شب تا صبح روز دوشنبه در استان مأرب به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند. همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان تعز مدعی شد در حملات موشکی نیروهای انصارالله به این شهر، 14 غیر نظامی کشته شدند.

پیشتر سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده بود جنگنده های ائتلاف روز جمعه، 65 نفر را که بیشتر آنها غیر نظامی بودند در تعز به شهادت رساندند. بحران یمن تا کنون 4300 کشته برجای گذاشته است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار