در ادامه لفاضی‌های بی‌اساس؛

دبیركل شورای همكاری خلیج فارس: تهران به منطقه چشم طمع دوخته است!

دبیركل شورای همكاری خلیج فارس مدعی شد ایران حامی تروریسم است و در امور داخلی سایر كشورها مداخله می‌كند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ به نقل از پایگاه خبری شبكه العالم، دبیركل شورای همكاری خلیج فارس با تكرار اتهام های بی اساس خود علیه ایران مدعی شد كه تهران در امور داخلی سایر كشورها مداخله می كند و حامی تروریسم بوده و چشم طمع به منطقه دوخته است.

«عبداللطیف بن راشد زیانی» در سخنرانی خود در افتتاحیه سمینار تحقیقات خلیج فارس كه مركز تحقیقات خلیج فارس در دانشگاه كمبریج انگلیس برگزار می كند، گفت: شك و تردیدها درباره بلندپروازیهای ایران كه برهم زننده ثبات است، همچنان پابرجا است.

وی به توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1 اشاره كرد و مدعی طمع ورزی و مداخله ایران در سایر كشورهای منطقه شد.

وی با چشم پوشی از نقش مخرب شورای همکاری خلیج فارس در منطقه و حملات گسترده برخی کشورهای عضو این شورا به یمن درحمایت از تروریسم و کشتار مردم بیدفاع آن کشور، افزود: ما در شورای همكاری خیلج فارس همواره درخصوص یك توافق غیرفراگیر كه توجهی به خواسته های منطقه ای مغرضانه ایران و دخالت هایش در امور داخلی دیگر كشورها نداشته باشد، هشدار داده ایم و همگی ما باید درخصوص احتمال این طمع ورزیهای قدیمی درسایه تامین پولهای بیشتر برای حمایت مالی از این فعالیت ها نگران باشیم.

زیانی بدون اشاره به اینکه بخش عمده حمایت های مالی و نیروی انسانی تروریست های منطقه از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سرچشمه می گیرد، گفت: «وزیران خارجه شورای همكاری و وزیر امور خارجه آمریكا در نشست خود در شهر دوحه در اوایل ماه جاری میلادی بر مخالف خود با حمایت ایران از تروریسم و فعالیت های برهم زننده ثبات در منطقه و عزم خود برای مقابله با دخالت های ایران تاكید كرده بودند.»

وی در همین حال ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت توافق هسته ای، به تکرار ادعا علیه ایران درباره برهم زدن ثبات منطقه پرداخت و گفت: «امیدوارم كه منطقه از امنیت بیشتری برخوردار گردد و ایران بعد از برداشته شدن تحریم ها از پول های خود برای تقویت و نه برهم زدن منطقه استفاده كند تا منطقه نه تنها عاری از سلاح هسته ای بلكه از تهدیدها و بلندپروازیهای سنتی شود.»

وی افزود: شورای همكاری تدابیر لازم برای بهبود قدرت و امكانات مشترك خود را اتخاذ كرده است و درسایه تشكیل دوباره موازنه قوا در خاورمیانه، این كشورها درحالی كه در تلاش برای بهترین ها هستند و امید به آن دارند، باید خود را برای بدترین ها نیز آمده كنند.

الزیانی گفت: شورای همكاری با همه طرفها همكاری می كند و هرچه توان دارد برای تحقق این هدف بكار می گیرد.

وی اظهار کرد: داعش همچنان بزرگترین چالش برای همه ما است. سوریه در كانون ویرانی روز افزون و خونریزی همچنان منتظر راه حل ما است. خشونت شدید در لیبی همچنن ادامه دارد و روند صلح در خاورمیانه در ركود به سرمی برد.

زیانی، که کشورش بحرین طی سالهای اخیر به شدت به سرکوب مردم بی دفاع می پردازد، افزود: یمن در آستانه درگیری خطرناكی است و منطقه ما همچنان به عنوان بدترین پناهگاهی توصیف شده است كه تندروی و تروریسم را در خود جای داده است. همزمان این منطقه بزرگترین وارد كننده جنگجویان خارجی است. علاوه بر اینها، كاهش شدید قیمت های نفت هم وجود دارد كه این وضعیت به تقویت ثبات مورد نظر كمكی نخواهد كرد



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
بشین سرجات بابا
آخرین اخبار