ابوترابی فرد: در پرداخت حقوق فرهنگیان با بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم

نایب رئیس مجلس گفت: با نگاه بخشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، باید یک نگاهی متوازن و معطوف به منابع واقعی بودجه داشته باشیم.

مدیریت متکی بر منابع، راه اداره کشور نیست/ در پرداخت حقوق فرهنگیان با بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 شهریورماه) پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت در صحن علنی گفت: در حوزه‌هایی که وزیر بهداشت اشاره کردند، شاهد یک تحول در حوزه خدمات درمانی در کشور هستیم.

وی افزود: نکته‌ای که آقای پزشکیان اشاره کردند، این بود که ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم، بحث سطح طبقه‌بندی، نظام ارجاع، پزشک خانواده از مسائل مهمی است که ما در قانون برنامه آن را دیده‌ایم و باید در این چارچوب عمل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از نمایندگان، بالاخص نمایندگان استان شیراز نگاهشان این است که نظام ارجاع را در این استان اجرا می‌کنیم، اما در سایر استانها متوازن با آن حرکت نمی‌شود، یعنی دغدغه آنها بحث هماهنگی در این مهم است.

وی ادامه داد: در سال 1391 بودجه بهداشت و درمان حدود 16 هزار میلیارد تومان بود، در سال 94 بودجه‌ای که ما برای وزارت بهداشت و درمان پیش‌بینی کردیم، 58 هزار و 600 میلیارد تومان است، این در حالیست که ما با مشکلات جدی در عرصه نظام بودجه‌ریزی مواجه هستیم، یعنی بودجه بهداشت و درمان در سال 91، 16 هزار و 400 میلیارد تومان امروز به نزدیک 58 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، عملکرد بودجه سال 94 حدود 190 هزار میلیارد تومان بالاتر نخواهد بود، یعنی اگر عملکرد بودجه را در سال 94 حتی 200 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را ببینیم، نزدیک به یک چهارم آن برای بهداشت و درمان است.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: آنچه آقای پزشکیان می‌گوید این است که با توجه به منابع بودجه اگر بهره‌وری را ارتقاء ندهیم و در چارچوب قانون عمل نکنیم، نمی‌توانیم این راه را ادامه دهیم، این مشکل جدی است که با آن روبرو هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به پزشکیان خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا مطالبه فرهنگیان افزایش پیدا کرد؟ چرا مجلس تحت فشار جدی جامعه فهیم و خدوم آموزش و پرورش قرار گرفت، برای اینکه ما در پرداخت حقوق با یک بی‌عدالتی شفاف روبرو هستیم.

ابوترابی‌فرد همچنین خطاب به وزیر بهداشت گفت: قطعا با نگاه بخشی نمی‌توان کشور را اداره کرد، باید یک نگاه متوازن، معطوف به منابع واقعی بودجه و نگاهی به همه بخش‌های کشور داشته باشیم، باید نظام بهره‌وری را ارتقاء بخشیم، در چارچوب قانون عمل کنیم که این تنها راه اداره و نجات کشور است.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما از زحمات وزیر بهداشت تشکر می‌کنیم، قطعا آقای هاشمی و تیم‌شان خدمات زیادی را عهده‌دار شده، تلاش‌ فراوانی کردند، اما مدیریت متکی بر منابع راه اداره کشور نیست، مدیریت مبتنی بر دانش، بهره‌وری، منابع واقعی کشور را می‌طلبیم که ان‌شاءالله دولت در این راه قدم بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
تو این کشور همه چی قاطی پاتی هست معلوم نیست کی به کی و چی به چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
دختر 5 ساله من فرهنگی هنگام بازی با دوستش میگفت بابای من آدم خوبی هست اما شغل خوبی نداره!! (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
متاسفانه تمام بودجه دولت صرف تحول نظام سلامت شده ولی بقیه ارگان های دولتی مثل راه وشهرسازی, ورزش و جوانان بی نصیب ماندند . مثلا پرداخت کارانه یک میلیارد تومانی به برخی پزشکان بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت که به اندازه بودجه ساخت یک بیمارستان ۲۰ تختخوابی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
باسلام

2- چرا کسی به فکر معیشت وحقوق کارگران نیست که با حداقل حقوق زیر یک میلیون تومان دارند زندگی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
درودبرحاجی ابوترابی فرد.یاراسخن ازدل وزبان ما می گویییییییییییییی
یشترین خدمات درطرح تجول سلامت که دولت ووزیربهداشت به آن افتخارمی کنند
Netherlands
محمدرضا
۱۳:۵۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا بايد كارمندان يك سازمان با قراردادهاي مختلف اختلاف درآمد فاحش داشته باشند؟
چرا بايد بين سازمانهاي دولتي تا اين اندازه اختلاف حقوق و درآمد وجود داشته باشد؟
رسمي، پيماني، قراردادي، طرحي، شركتي، كارگري، ساعتي و ... ؟
مگر همه نبايد از حقوق برابري با توجه به سوابق و مدارك تحصيلي برخوردار باشيم؟
تحمل سختيها، فشارها، تحريم ها زماني آسان مي شود كه عدالت در نحوه پرداخت ها رعايت شود.
اميدواريم به لطف خدا مسولين محترم قدمي در برقراري عدالت و توزيع عادلانه ثروت در بين همه اقشار بردارند.
با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
همه مطالبی که درج شده قابل احترام اما ای کاش یکی هم پیدا بشه از ارتشیان بیچاره دفاع کنه چراکه حقوق اونا در قیاس با سایر سازمانها واقعاً افتضاحه با همه سختیهایی که در شغلشون تحمل میکنن که یکی از ساده ترینهاش انتقال در سطح کشوره و ....
-
محمد
۱۳:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
درتمامی دنیابه دوقشر بیشترتوجه می شود(معلم وپزشک)چون هردوباانسان سروکارداردوهرفردی که درجامعه خدمت می کنداززیردست معلم بیرون آمده پس قدراین دورابدانید
-
هموطن
۱۳:۳۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
از جمله تفاوت تعداد رتبه های قابل ارتقا بری کارشناسان و نیروهای با مدرک دیپلم و پائینتر. و همچنین سنوات مورد نیاز برای ارتقاء رتبه این دو قشر. بعلاوه اینکه در شهرستانهای محروم و مرزی زمان مورد نیاز برای ارتقائ رتبه کارشناسان 3 سال و برای مدارک پائینتر 8 سال است.
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۳:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
من معلم حقوق اضافی نمی خوام. اگر بقیه کارمندان دولت ماهی 1 میلیون حقوق داشته باشن من هم به همین 1 میلیون راضی میشم.آنچه دل ما را به درد میاره فاصله ی زیاد پرداخت هاست
Iran (Islamic Republic of)
مهندس اجرا
۱۳:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
یک فوق لیسانس مهندسی عمران به اندازه یک پزشک درس خوانده ولی پزشک ماهی 7 میلیون درآمد دارد ولی مهندس ماهی 700 هزار تومان . چون رییس نظام پزشکی تعرفه پزشکان را سالی دو بار افزایش می دهد ولی رییس نظام مهندسی ساختمان نه تنها تعرفه نظام مهندسی را افزایش نمی دهد بلکه با حذف سیستم ارجاع کار مهندسان اجرا , حق الزحمه آنها را نصف میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
اصلا نظام خاصی برای پرداخت حقوق کارمندان ندارن !!! چرا دو نفر با مدرک همسان از یک دانشگاه و با سابقه مشابه اختلاف حقوقی میلیونی داشته باشند؟؟؟؟ همکاری در کتابخانه عمومی یا ارشاد یا .... با حقوق خیلی کم م با حداقل مزیت ها کار میکنه
چرا یک دکتر با ماهی چند میلیون حقوق بگیره ؟؟؟ چرا برای یک ویزیت دکتر با دفترچه باید 40000 تومان پول داد؟؟چرا به کارکنان برخی ادارات ویلای مجانی لب ساحل داده میشه ..؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۲:۵۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
فقط یک سوال دارم چرا یک معلم بعد از 23 سال کار باید بره اجاره نشینی
Iran (Islamic Republic of)
فرزند فرهنگی آموزش و پرورش
۱۲:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
باید استفاده از بازنشستگان چند شغله در خانه معلم شهرستان ها و باشگاه رفاهی فرهنگیان ممنوع شود حتی برای کارهای حسابداری و رستوران داری. استفاده از ایده های جدید برای بهبود رفاهیات فرهنگیان - چرا مجتمع تفریحی و رفاهی رشد تنکابن وابسته به آموزش و پرورش به افراد غیرفرهنگی اجاره داده میشود ؟؟ بعد خود فرهنگیان عزیز باید از ویلاهای خصوصی سطح شهر استفاده کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
کاش به جای این صحبتها یک اقدام عملی مفید داشتند این صحبتها توضیح واضحات است.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۲۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا باید یک معلم یک صدم یک پزشک حقوق از دولت دریافت کند، طرح نظام سلامت در بخشهایی قابل دفاع است اما هزینه بسیار زیادی را به بودجه دولت تحمیل کرده است، بخش افزایش تعرفه و اصلاح طرح نظام سلامت ایرادات بسیار زیادی داشته و فاصله طبقاتی زیادی در جامعه ایجاد کرده است. بهتر است بیشتر بودجه وزارت بهداشت در بخش بهداشت و سلامت جامعه صرف شود نه در بخش درمان
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
بیچاره کارگران کسی را ندارند از آنها دلجویی کند
-
حسن
۱۱:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
عنوان خبر با متن همخواني ندارد لطفا دقت كنيد
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
شب بيداري هايي را كه يك پزشك تحمل مي كند را معلمان تحمل نمي توانند تحمل كنند.من كه شغلم پزشكي نيست اما مي دانم پزشكان چه شغل سختي دارند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
کارمندان شرکت نفت چیکار میکنند؟ شب بیداری؟ وای فای وصله همه در شبکه های اجتماعی ان، من فوق لیسانس ژئوفیزیکم با روزی شش ساعت کار مفید و ماهی یک میلیون و دویست حقوق و همکلاس دوره لیسانسم با مدرک لیسانس زمین شناسی ماهی ده میلیون حقوق، با روزی بیس دقیقه کار مفید، ایا این عدالت است؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
چه عجب یکی پیدا شد که بگوید فرهنگیان مظلو م واقع شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۲۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
اول مهر نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
خیلی ها گفتن و میگن و خواهند گفت.
کو عمل
-
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
حرف حق اما و مگر نداره ولی اگه عمل بشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حسن ع
۱۱:۱۹ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام و تشکر فراوان از آقای ابوترابی فرد از شما عاجزانه خواهش وبه جدت قسم میدهیم کاری کم این وزیر آموزش وپرورش پاداش پایان خدمت مارا هرچه زودتر پرداخت کند چون یکساله که منتظریم
-
علی
۱۱:۱۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
باسلام خوبه اقای ابوترابی به تمام کارمندان ونحوه دریافتی سایرکارمندان توجه فرمایند مثلا کارمندان سازمان امور مالیاتی کشور وازجمله کارمندان شهرستانی که از وضعیت نامطلوبی برخوردارند ماکارمندان امور مالیاتی از وضعیت حقوقی خود نسبت به سایر کارمندان انتقاد ودر خواست رسیدگی داریم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
یکمم فکر مستمری بگیران تامین اجتماعی باشید در حد پایینی از رفاه اجتماعی برخوردارند واقعا تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
علیرغم دریافت حق بیمه های سنگین از بازنشستگان فرهنگی,, ولی خدمات بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی اصلا خوب نیست چون هزینه عینک و هزینه دندانپزشکی را نمی پردازد
Iran (Islamic Republic of)
معلم ایرانی
۱۰:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
آقای ابوترابی مطالبه ی معلمان ربطی به جامعه ی پزشکی ندارد حرف معلمان این است اگر نانی برای خوردن هست همه بخورند ولی به عدالت. بعد از انقلاب ببینید چندبار فرهنگیان در خواست افزایش حقوق داشته اند تا رسیده اند به اینجا. اصلا چرا باید معلمان بخواهند تا شما کاری برای آنها انجام بدهید آنهم با اما و اگر...؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
مطالبه فرهنگیان افزایش پیدا کرد ما که قشر فرهنگی هستیم چیزی از این افزایش تا کنون مشاهده نکردیم . با سابقه ی 29 سال خدمت یک میلیون و نیم دریافتی من است در حالی که دانش آموز من که در دادگستری کار می کنه و کارمند جز است با سابقه 2 سال 2 و نیم برابر من حقوق می گیره . مشکل ما با شعار قابل حل نیست .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مهر 93
۱۰:۴۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
با سلام چه فایده درعمل قدمی برداشته نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
نه فقط فرهنگیان بلکه در تمام ادارات تقاوت قابل احساس است افراد با همان سابقه و مدرک گاه تفاوت حقوقشان به دو تاسه یا چهار برابر میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
والبته بیچاره بازنشسته های فرهنگی که باید سرچهارراه پول جمع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
چرا باشگاه فرهنگیان یا خانه معلم شهرستان ها یا ستاد اسکان مدارس به افراد غیرفرهنگی اجاره داده میشود ؟؟؟! خصوصا در فصل سفرهای تابستانی... خانه معلم خزرآباد ساری و مجتمع اقامتی فرهنگیان در انزلی و چالوس و مشهد
آخرین اخبار