گزارش نیویورک تایمز:

توافق هسته ای ایران، یهودیان آمریکا را به جان هم انداخته است

توافق هسته ای ایران واکنش های متفاوتی را در میان یهودیان آمریکا به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: توافق هسته ای ایران به صف آرایی گروه های یهودی در مقابل یکدیگر منجر شده است. 

حملات انتقادی آمریکایی های صهیونیست به نمایندگان حامی توافق هسته ای ایران در کنگره، واکنش های منفی برخی از گروه های یهودی را به همراه داشته است.

چندی پیش به دنبال حمایت "جرالد ندلر" – نماینده دموکرات نیویورک  در کنگره -- از توافق هسته ای ایران، مخالفان صهیونیست هجمه ای از انتقادهای ناجوانمردانه را علیه وی سازماندهی کردند.

این انتقادها به اندازه ای تند بود که "شورای ملی دموکراتیک یهودیان آمریکا" و "اتحادیه ضد افترا"  آن را محکوم کردند.

نمایندگان مخالف توافق هسته ای ایران نیز از حملات انتقادی آمریکایی های صهیونیست در امان نبوده اند. چرا که آمریکایی های صهیونیست برخی از نمایندگان مخالف توافق هسته ای ایران را به "وفاداری دو جانبه" و "خیانت" متهم کرده اند.

رفتارهای خصمانه گروه های صهیونیست به اندازه ای زننده و آزاردهنده بوده که اعتراض آشکار سه نفر از نمایندگان دموکرات و یهودی کنگره را به دنبال داشته است.

این سه نماینده مخالف توافق هسته ای ایران با انتشار بیانیه ای مشترک، انتقادها و تهدیدهای آمریکایی های صهیونیست از حامیان توافق هسته ای ایران را محکوم کردند. 

حواشی توافق هسته ای ایران در میان یهودیان آمریکا به اندازه ای است که رهبران یهودی از آثار زیانبار و طولانی مدت آن بر جامعه یهودیان آمریکا ابراز نگرانی کرده اند. 

باراک اوباما روز گذشته به یهودیان آمریکا اطمینان خاطر داد توافق هسته ای ایران مانع از ادامه همکاری های دوجانبه برای جلوگیری از نفوذ این کشور در خاورمیانه نخواهد شد. وی همچنین وعده داد به برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه کمک کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار