مشهد؛

بازدید گردشگران سوئيسي از قدیمی ترین مناره کشور

یک گروه از گردشگران اروپائیاز کشور سوئیس با حضور در روستای سنگ بست فریمان از تنها محوطه تاریخی دوره غزنویان در ایران ،قدیمی ترین مناره کشور و مقبره زیبای ارسلان جاذب بازدید کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فريمان  اين گروه از گردشگران بعد از بازديد اين اثر تاريخي از جاذبه و شگفتي هاي ميل و مقبره ارسالان جاذب اظهار شگفتي و این اثر تاريخي را يك اثر بي نظير و ارزشمند معرفي كردند.

حسين گياهي افزود: این گروه که به طور تخصصی آثار و ابنیه تاریخی ایران را مورد بازدید قرار می دهند اطلاعات بسیار خوبی در خصوص جاذبه های تاریخی کشور دارند که قصد دارند در ادامه سفر خود درخراسان رضوی از مجموعه معماری شیخ جام،مدرسه غیاثیه خرگرد،مزار مولانای تایباد و سایر بناهای مهم خراسان رضوی دیدن نمایند.

گفتني است: مقبره و ميل ارسلان جاذب يكي از ارزشمند ترين بناهاي تاريخي استان خراسان رضوي است كه در منطقه سنگ بست فريمان واقع شده و در زلزله های متعدد هزار سال گذشته بسيار مقاوم بوده و تنها آسیب دیده گی جزئی و ترک خوردگی های قابل مرمت دیده است که این به دلیل فرم سازه ای و نوع چیدمان آجر مقبره و مناره آن می باشد.

انتهای پیام/س

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.