سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟

شبکه های اجتماعی ازجمله فیس بوک با هرکلیک کاربر او را شناسایی می کنند،اما دانشمندان با طراحی نرم افزاری جدید سعی درآگاه کردن طعمه های این شبکه های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه های اجتماعی دست شما را می خوانند، میلیاردها کاربر آنلاین که ساعت ها از وقت خود را صرف وبگردی، پست گذاشتن و پسندیدن پست های مختلف می کنند تبدیل شده اند به سرمایه ای بزرگ برای صفحات اجتماعی! پیشگوی اعظم،فیسبوک است، قطعا مهمترین کاربرد این دستi از شبکه ها برای جوامع بشری پیش بینی جنایت قبل از وقوع آن است.

چگونه فیسبوک حمله ای تررویستی در منهتن نیویورک را پیش از وقوع پیش بینی می کند؟ موضوعی که سالهاست برای آن دولت ها سرمایه گذاری کرده اند، آنالیز اطلاعات کاربران است، محفلی رایگان برای دور هم جمع شدن که به آن چاشنی داده کاوی اضافه شده است.
سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟////گزارش////
داده کاوی علمی است که در آن بر روی حجم انبوهی از اطلاعات پردازش صورت می گیرد تا نتایجی منطقی از آنها استنتاج شود، کمتر کسی از کاربران به این موضوع نگاه جدی داشته است، لایک ها، پست ها و کامنت ها از ارزش بالایی دارند. 

کارشناسان می گویند فیس بوک به جایی رسیده است که از شما شناخت بهتری نسبت به دوستان، والدین و حتی گاهی همسرتان دارد، برای اثبات این ادعا، دانشمندان انگلیسی نرم افزاری تحت وب طراحی کرده اند، که می تواند براساس آنچه که شما در شبکه های اجتماعی پسندیده اید روحیات شما را تخمین زده و اطلاعاتی از تمایلات شخصی تا میزان هوش و ذکاوت شما را به دست می آورد.

این ابزار آنلاین در آینده ای نزدیک مورد استفاده پلیس قرار خواهد گرفت و بدین وسیله مجرمان فضای مجازی و مزاحمان شبکه های اجتماعی قبل از وقوع جرم قابل شناسایی خواهند بود، این آزمون شخصیت شناسی که Apply Magic Sauce یا استفاده از سحر و جادو نامیده می شود،جنسیت، هوش، سیاست، میزان رضایت از زندگی کاربران را پیش بینی می کند، این نرم افزار نیز می تواند میزان تحصیلات، وضعیت تاهل و 5 خصیصه اصلی شخصیت کاربران، از جمله میزان اجتماعی بودن، وظیفه شناسی، برونگرایی، سازش کاری و وضعیت روان شخص را پیش بینی کند.

سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟////گزارش////

فرق این نرم افزار با تست های شخصیت شناسی رایج در بازار این است که تست های شخصیت شناسی ساختگی هستند ولی این نرم افزار براساس لایک های کاربران و عملکرد واقعی آن ها در فضای مجازی تصمیم گیری می کند. به گفته دکتر دیوید استیلویل، محقق و پژوهشگر دانشگاه کمبریج، کامپیوتر به دلیل داشتن منطق محض و درصد صحت و درستی بالا، نسبت به افراد، والدین، همکاران و دیگر اشخاص می تواند بهتر شما را شخصیت شناسی کند، نرم افزار Apply Magic Sauce لایک های شما را با شش میلیون کاربر دیگر در این شبکه اجتماعی مقایسه می کند. پس از نصب این نرم افزار می توانید نتایج شخصیت شناسی خود را بلافاصله دریافت کنید.

سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟

استیلول خاطر نشان کرد؛ الگوریتم فیس بوک بسیار آمار قوی از کاربران می دهد که شامل دایره دوستان و عکس های آن ها می شود، وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات دنیای مدرن و زندگی مجازی ما این است که بدون اطلاع کاربران، داده های فراوانی از آن ها جمع شده و در مورد آن ها پیش بینی های نسبتا درستی می شود و ما هرگز نمی دانیم که فیس بوک پشت صحنه این داده های جمع آوری شده چه می کند.

سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟

این پژوهشگر گفت: هدف از طراحی این نرم افزار این است که به کاربران نشان دهیم آنچه را که فیس بوک از آن ها می داند و هر آنچه که در مورد آن ها پیش بینی می کند چیست؟، این آزمایش نشان می دهد که هر کلیک در فضای مجازی و صفحات اجتماعی  می تواند اثری جاودانه از آن ها در دنیای دیجیتال ثبت کند.

سرنوشت این همه کلیک در فضای مجازی چیست؟


اما آیا فقط برای پیشگیری جنایت و یا بهبود یک کسب و کار داده کاوی استفاده می شود؟ بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که دولت آمریکا از حجم انبوه اطلاعات کاربران به اسم پیشگیری از جنایات دست به جاسوسی می زنند.

گزارش از شکوه نیروبخش


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار