شهرکرد؛

تکمیل زیر ساخت های گردشگری دشت لاله کوهرنگ

زیر ساخت های منطقه نمونه گردشگری دشت لاله کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری با اعتبار نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری از تکمیل زیر ساخت های گردشگری منطقه نمونه دشت لاله های واژگون در محور سودجان چلگرد خبر داد.

بهمن عسگری گفت: این عملیات با اعتبار افزودن بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این عملیات شامل زیر سازی، آسفالت و تکمیل پل ورودی در محل دور برگردان است افزود: عملیات اجرایی زیر ساخت های این منطقه از قبیل تامین آب شرب به صورت حفر چاه آب، ساخت اتاقک پمپاژ و خط انتقال آب به مخزن ذخیره، گاز رسانی و احداث ساختمان T.B.S، برق موقت و احداث راه های ورودی مجزا به منطقه از سال 1389 آغاز شد.

دشت لاله‌های واژگون با ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت، یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان کوهرنگ در فاصله 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است.

بخشی از این دشت با عنوان اثر طبیعی ملی لاله واژگون تحت حفاظت سازمان محيط زيست کشور می باشد.

جاذبه های گردشگری دیگری مانند آبشار و تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما و آّبشار شیخ علیخان در نزدیکی آن قرار دارند.

لاله های واژگون یا اشک مریم در رنگ های قرمز و زرد، از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت هر سال به گل نشسته و هزاران گردشگر را برای بازدید از زیبایی این دشت به منطقه می کشانند.

گون، دافنه، کوما، لاله و تنگز از ديگر گونه های گياهی و کبک، کبک دری، کل، بز، خرس قهوه ای، زاغ نوک زرد و قرمز از گونه های جانوری اين منطقه مرطوب و معتدل به شمار می روند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.