پیشنهاد مقام نظامی آمریکایی برای باقی ماندن هزاران سرباز در افغانستان

فرمانده ارشد ارتش آمریکا در افغانستان، خواستار تجدید نظر واشینگتن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، براساس یک گزارش، فرمانده ارشد ارتش امریکا در افغانستان به پنتاگون و مقامات ناتو توصیه کرده است در تصمیم خود برای خروج از افغانستان تا پایان سال 2016، تجدیدنظر کنند.

روزنامه وال استریت پنجشنبه گزارش داد: ژنرال جان کمپبل، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، به پنتاگون و ناتو توصیه کرده حضور نظامی خود را در افغانستان با باقی نگه داشتن هزاران سرباز در این کشور، گسترش دهد.

ژنرال کمپل 5 طرح مختلف برای آینده سربازان آمریکایی در افغانستان پیشنهاد داده است که شامل حضور حدود 10 هزار سرباز امریکایی در افغانستان، کاهش این تعداد به 8 هزار نفر و یا ادامه طرح‌های کنونی لغو خروج سربازان می‌شود. 

این طرح های جدید در مغایرت کامل با وعدۀ سال گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، است که گفت «زمان آن رسیده که صفحه ده سال گذشته را ورق بزنیم» و آخرین سرباز آمریکایی را تا پایان 2016 از افغانستان خارج کنیم.

مطابق برنامه‌های اوباما، آمریکا می‌بایست تا پایان 2014 نیروهای خود را از 32 هزار نفر به 9 هزار و 800 نفر کاهش دهد. در 2015 این میزان به نصف برسد و در 2016 همۀ نیروها را به جز تعدادی اندکی که برای محافظت از سفارت آمریکا در کابل به کار گرفته می‌شوند، از این کشور خارج کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار