انتشار بیانیه پایانی نشست توسعه پایدار درباره ریشه‌کنی فقر

نشست سه روزه سران کشور‌های جهان درباره توسعه پایدار با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ رهبران جهان بعد از سه روز مذاکره در نشست اهداف توسعه پایدار عصر روز گذشته در بیانیه‌ای نهایی تاکید کردند: ریشه کنی فقر مهمترین چالش و پیش نیاز ضروری توسعه پایدار است.

در این اعلامیه که بعد از سخنرانی‌ بیش از 150 رئیس جمهور، نخست وزیر و رؤسای دولت‌های جهان در مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد، بر ضرورت به سرانجام رساندن اهداف توسعه پایدار در سه زمینه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی‌ تاکید شده است.
علاوه بر ریشه کنى فقر، گرسنگی و بیماری، جهانی‌ عاری از خشونت و ترس، دسترسی‌ مساوی و آسان به آموزش، بهداشت و امنیت اجتماعی به عنوان چشم‌انداز‌های مهم این بیانیه مطرح شده‌اند.
تاکید مجدد بر احترام جهانی‌ به حقوق بشر، قوانین، عدالت، برابری و مبارزه با تبعیض و همچنین توسعه اقتصادی پایدار و فرصت کار برای همه از دیگر چشم‌انداز‌های این بیانیه است.

در این بیانیه آمده است: دستورکار برنامه اهداف توسعه پایدار متعهد و بر اساس اعلامیه و برنامه‌های بین‌المللی مانند اعلامیه ریو درباره‌ محیط زیست و توسعه، کنفرانس جهانی‌ توسعه پایدار، اجلاس جهانی‌ توسعه اجتماعی، برنامه عملی‌ کنفرانس بین‌المللی درباره‌ توسعه پایدار، برنامه عملی‌ پکن و کنفرانس سازمان ملل متحد درباره‌ توسعه پایدار است.

رئیس جمهور ایران نیز صبح شنبه (4 مهر) در این نشست بین المللى در نیویورک سخنرانى و برنامه‌هاى کشورمان را درباره توسعه پایدار تشریح کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار