اصفهان؛

پليس گردشگری محله محور در کاشان فعال شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از فعالیت پليس گردشگری محله محور در کاشان خبرداد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛"محسن جاوری" اظهار داشت: يکي از اقدامات صورت گرفته در آستانه روز جهانی جهانگردی با توجه به اهمیت مبحث امنیت در حوزه گردشگری شهرستان و با عنایت به آمار قابل توجه گردشگران خارجی،راه اندازي پليس گردشگری محله محور است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان افزود:برای حفظ امنیت گردشگرانی که در بافت تاریخی کاشان تردد و یا در هتل های سنتی اقامت دارند می بایست اقداماتی را جهت پیش بینی و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی با توجه به شرایط جغرافیایی بافت تاریخی با همکاری ارگانهای ذیصلاح انتظامی انجام داد.

جاوری ادامه داد: با توجه به افزایش رشد آمار گردشگران خارجی و نیاز سنجی صورت گرفته در تامین بیشتر امنیت این گردشگران علیرغم نظارت عالی و مستمر فرماندهی نیروی انتظامی این اداره تشکیل پليس گردشگری محله محور را در اولویت برنامه های خود قرار داد.

مسئول حوزه گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز ادامه داد: این اقدام در راستای طرح شناسایی معضلات و بررسی راهکارهای مناسب جهت رفع موانع احتمالی و ایجاد فضای امن در محورهای منتهی به اقامتگاه های سنتی در بافت تاریخی کاشان به همت حوزه حراست و گردشگری این اداره و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان و مدیران مراکز اقامتی سنتی، انجام پذیرفت.از دیگر اقدامات این طرح بررسی و حل معضل روشنایی این محورها و الزام اقامتگاه های سنتی به نصب دوربین های مداربسته بوده است.

حجت اله ناصحی پور ادامه داد: در واقع ما آنچه که از پليس گردشگری محله محور انتظار داريم اين است که بتواند با انجام گشت زنی مستمر در ساعات مختلف شبانه روز ضمن تعامل با مدیران مراکز اقامتی سنتی،مردم محله و نیز گردشگران امنیت بیشتری را در محورهای مذکور در آتیه نزدیک شاهد و ناظر باشیم.

مجموعه جهانی باغ تاریخی فین ، محوطه باستانی سیلک،خانه های تاریخی بروجردی،عباسیان،طباطبایی،حمام سلطان امیر احمد،مسجد آقابزرگ،بازار تاریخی و... از جمله آثار مهم تاریخی کاشان هستند.

از شهرستان کاشان تاکنون مجموعه جهانی باغ تاریخی فین،مهارت سنتی بافت فرش و آئین قالیشویان مشهداردهال در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.