جلسه علنی بهارستان برای استیضاح "آخوندی" آغاز شد

جلسه علنی امروز مجلس که به بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی اختصاص داشت، دقایقی قبل آغاز شد.

جلسه علنی بهارستان برای استیضاح به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیصد و شصتمین جلسه علنی بهارستان دقایقی قبل با حضور 205 نفر از نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

بررسی استیضاح  عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی مهمترین دستور کار جلسه امروز است. 

استیضاح آخوندی از چهار ماه پیش با طرح سوال نمایندگان از وی کلید خورد؛ وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت ماه برای پاسخ به سوال‌های برخی از نمایندگان درباره‌ی وضعیت "مسکن مهر" در صحن علنی مجلس حاضر شد و نمایندگان پس از استماع اظهارات آخوندی، از پاسخ‌های وی قانع شدند.

سه هفته بعد از این ماجرا باری دیگر طرح استیضاح آخوندی تقدیم هیات‌رئیسه بهارستان شد، آخوندی با حضور در کمیسیون عمران به دفاع از عملکرد خود پرداخت و این بار نیز پس از شنیدن سخنان آخوندی تعدادی از نمایندگان از طرح عزل وزیر منصرف شدند.

اما سرانجام در پنجم مهر ماه استيضاح عباس آخوندی  با 13 امضا در صحن علنی مجلس اعلام  وصول شد. 

دهقان عضو هیات‌رئیسه مجلس، هنگام اعلام وصول استیضاح آخوندی، نظر نمایندگان مخالف وزیر را که حاوی محورهایی چون عدم اجرای تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی وزارتخانه بود را قرائت کرد.

آخوندی سومین وزیر استیضاحی در دولت یازدهم است، پیش از این فرجی‌دانا وزیر علوم و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مجلس نهم استیضاح شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار