احداث یک سوم واحدهای آموزشی کشور به کمک خیرین

حدود یک سوم واحدهای آموزشی سراسر کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می‌شود و به همین جهت این نهاد جزء ممتازترین نهادهای مردمی در دنیا شناخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاح دبستان خیرین مدرسه ساز با حضور میر شفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه 5، فتحی معاون نوسازی مدارس شهر تهران، شاکی رئیس مشارکت نوسازی مدارس شهر تهران و 8 تن از خیرین مدرسه ساز صبح امروز در منطقه 5 تهران برگزار شد . 

میر شفیعی رئیس آموزش و پرورش منطقه 5 در این مراسم گفت: جامعه خیرین کشور به عنوان یکی از نهادهای مردمی ممتاز در سطح جهانی شناخته شده است و یک سوم واحدهای آموزشی در سراسر کشور به دست خیرین ساخته شد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پیشرفت کشور راهی جز توسعه آموزش و پرورش نیست، خاطر نشان کرد: در سراسر کشور 756 اداره آموزش و پرورش وجود دارد که منطقه 5 با 115 هزار دانش‌آموز بزرگترین اداره در سراسر کشور می‌باشد. این منطقه از نظر جغرافیایی نیز 10 درصد جمعیت آماری کشور را تشکیل می‌دهد به همین جهت در برخی از جوانب نظیر فضاهای آموزشی با مشکلاتی همراه است. 

وی در ادامه گفت: میزان استاندارد تراکم کلاس‌ها 32 الی 33 نفر است اما در منطقه 5 با توجه به تراکم جمعیتی این تعداد دانش‌آموز کمی بیشتر خواهد بود اما خوشبختانه با توجه به اعتبارات سازمان نوسازی و توجه خیرین مدرسه ساز این منطقه این مشکل در حال بر طرف شدن است. 

وی در پایان به این موضوع اشاره داشت که بسیاری از پروژه‌های موجود در این منطقه به پایان رسیده است. 

افتتاح مدرسه طرح یاران 
ساکی رئیس مشارکت نوسازی مدارس شهر تهران در خصوص دبستان خیرین مدرسه ساز گفت: این مدرسه توسط 8 خیر با عنوان مدرسه طرح یاران شماره شش شهر تهران افتتاح شده است و کلیه هزینه ساختمان توسط خیرین پرداخت گردیده است.

وی در ادامه افزود: این مدرسه 884 متر مربع مساحت دارد و دارای 6 کلاس درس است که طی 8 ماه این مدرسه برای دانش‌آموزان ساخته و آماده بهره‌برداری شده است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۴
خیرین محترم اجرکم عند الله...
آخرین اخبار