شهرداری تهران در هفته ای که گذشت؛

از درخواست قالیباف برای اصلاح ساختار اداری اجرایی کشور تا تشییع پیکرهای جان باختگان منا

تشییع پیکرهای جان باختگان منا از مقابل دانشگاه تهران از مهم‌ترین خبرهای شهرداری تهران در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرداری تهران در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات زیادی نبود اما درخواست قالیباف در خصوص اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور کمی جای تامل دارد.

*باید در اصلاح ساختار اداری اجرایی تجدیدنظر شود / دوقطبی بودن فقر و غنا برای ما تهدیدی جدی است

هفته گذشته شهردار تهران با بیان این که قطبی بودن فقر و غنا در کشور برای ما تهدیدی جدی است ،گفت: جمهوری اسلامی باید در اصلاح ساختار اداری اجرایی تجدید نظر کند.

قالیباف با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم و جدی شهر ما محیط زیست است، یادآور شد: خیلی از صابحنظران معتقدند که قرن بیست و یک، قرن شهرهاست و ما در اواخر دهه سوم و ورود به دهه چهارم قرن بیست و یک بی‌شک جمعیت جهان در بخش مربوط به شهرنشینی از ۵۰ درصد عبور خواهد کرد ،اما این در حالی است که کشورهای در حال توسعه شرایط متفاوتی نسبت به ما دارند چرا که امروزه ۷۱ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند و این نشان می‌دهد که در نیمه اول قرن بیست و یک نسبت شهرنشینی به روستانشینی غلبه پیدا کرده است.

شهردار تهران تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی در اصلاح ساختار اداری اجرایی خود تجدیدنظر نکند و تفکیک کار ملی و محلی را انجام ندهد و همچنین امورات تولی‌گری و تصدی‌گری را از هم جدا نکنیم بی‌شک ما به یک پیشرفت پایدار دسترسی پیدا نخواهیم کرد و با فساد اداری و اقتصادی نیز نمی‌توانیم مبارزه کنیم.

*قالیباف: تشییع پیکرهای جان باختگان منا از مقابل دانشگاه تهران

هفته گذشته قالیباف از برگزاری مراسم تشییع جان باختگان فاجعه منا از مقابل دانشگاه تهران خبر داد  و از فراهم بودن تمامی امکانات برای نقل و انتقال آن‌ها به بهشت زهرا سخن گفت.

وی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عطر سیب  با بیان این که در این نمایشگاه همه هیأت‌های مذهبی که مورد تأیید مراجع قانونی هستند، خدمات دریافت می‌کنند،گفت: در این نمایشگاه با هیأت‌های محلات که با همکاری نیروی انتظامی و رعایت مسائل ایمنی برپا می‌شوند، همکاری می‌کنیم.

قالیباف با بیان این که برای انتقال پیکر جان باختگان از جده به تهران با مشکلاتی روبرو شده بودیم، یادآور شد: در این خصوص باید تابوت‌های ویژه ساخته می‌شد به همین منظور بیش از 150 تابوت گالوانیزه ساخته و به جده منتقل شد.

وی اضافه کرد: قطعه 50 شهدای بهشت زهرا برای تدفین جان باختگان منا در نظر گرفته شده است.

*تدوین جایگاه مدیریت شهری باید در برنامه ششم توسعه کشور

هفته گذشته امانی در نخستین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و توسعه شهری که در مرکز همایش کتابخانه ملی ایران برگزار شد، با بیان این که در دوره نوین مدیریت شهری که از نیمه دوم سال 84 در کشور ما آغاز شد، رویکردها حساس و راهبردهای اداری شهرها خصوصاً در کلانشهر تهران که منشأ و آغاز کننده این دوره نوین بوده است کاملاً با دوره‌های گذشته متفاوت است، اظهار کرد: در واقع ساختار شهری برای شهروندان در سه بستر سکونت، آرامش، کار و فعالیت و تفریح و سلامت به وجود می‌آید.

وی افزود: توجه به مشارکت شهروندان در اداره امور شهر از طریق تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و از طرف دیگر این امر رویکرد جدیدی را در دوره نوین شهری تشکیل می‌دهد و سبب شده تا مدیریت شهری طی دو برنامه 5 ساله 88 تا 93 و 93 تا 97 تلاش کند تا برنامه‌ریزی و توسعه شهرها را با نگاه جدید و متفاوت راهبردی و هدایت کند.

امانی با بیان این که با شکل‌گیری شورای شهر و روستا در نیمه دوم 70 نوید تفکیک کار ملی و محلی و شکل‌گیری کار شهری داده شد، یادآور شد: در برنامه های سوم تا پنجم توسعه علیرغم پیش بینی احکام خوبی برای آغاز این روند که عمداً اتفاقی رخ نداد و ما اینک در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم که امیدواریم شاهد تدوین جایگاه مناسبی برای مدیریت شهری در این برنامه باشیم.

*حجت الاسلام و المسلمین امرودی: تخفیف 35 درصدی در نمایشگاه عطر سیب

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هفته گذشته از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب در بوستان ولایت  و عرضه  محصولات با تخفیف 20تا 35 درصدی به مردم خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی با اشاره به قربانی شدن تعدادی از زائران ایرانی در مراسم حج امسال گفت: این فاجعه غم بزرگی را به همه مسلمانان وارد کرد به همین منظور به زودی آل‌سعود سیلی محکمی از ایران خواهد خورد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال عطر سیب حمایت جدی از تولیدات ایرانی و ابتکارات تولیدکنندگان دارد، تصریح کرد: ما در این نمایشگاه، آخرین تولیدات فرهنگی از سوی کارآفرینان برجسته در سراسر کشور را عرضه می‌کنیم و کیفیت اجناس و اقلام در این نمایشگاه قابل توجه است و همچنین محصولات تولیدکنندگان در 12 هزار متر و در 9 سالن به هیات های مذهبی عرضه می‌شود.

 معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه امسال 10 هزار قلم کالا در 9 سالن در نمایشگاه عطر سیب عرضه می‌شود، یادآور شد: در زمان برگزاری نمایشگاه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد و هیات های مذهبی و شهروندان می‌توانند به مدت 10 روز و از ساعت 7 صبح تا 19 با مراجعه به نمایشگاه عطر سیب مراجعه و اقلام و اجناس مورد نیاز خود را در ایام محرم خریداری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار