نائینی:رأی محاکم ایران درباره فاجعه منا در کشورهای خارجی قابلیت اجرا دارد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بر اساس قوانین داخلی ما و قانون مجازات اسلامی، دعاوی که یک طرفش ایران باشد، محاکم داخلی ما مجاز هستند که اگر در هر موردی به ایرانی‌ها جنایاتی وارد شود، به این دعوا رسیدگی کنند.

نائینی:رأی محاکم ایران درباره فاجعه منا در کشورهای خارجی قابلیت اجرا دارد
سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس قوانین داخلی ما و قانون مجازات اسلامی، دعاوی که یک طرفش ایرانی باشد، محاکم داخلی ما مجاز هستند اگر در هر موردی به ایرانی‌ها جنایاتی وارد شود و محاکم خارجی رسیدگی نکنند و یا استنکاف کنند به این دعوا رسیدگی شود.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل در حادثه منا  شکایت اولیای دم جانباختگان یا کسانی که مجروح شدند از حقوق قانونی آن‌هاست که می‌توانند از طریق محاکم ایران اقدام  کنند و دادگاه‌های تهران صلاحیت رسیدگی خواهند داشت.

نائینی تصریح کرد: اگر این دعاوی که یک طرف آن خارجی است، منجر به صدور حکم شود،رأی محاکم ایران در کشورهای خارجی قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: حدود 500 کشته حادثه از نظر ما مشکوک بوده و باید بررسی شود که هنوز کشورهای بین المللی و دولت عربستان اظهارنظر قاطعی برای این موضوع نکرده به همین دلیل تا روشن شدن موضوع ما آن را مشکوک تلقی می‌کنیم و امیدواریم این بررسی انجام و نتیجه قطعی اعلام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
این بندگان خدا که از بین رفتند
اول شهید بودند بعد شدند مهاجر الی الله بعد شدند جانباختگان بعد شدند مرحوم بعد هم شدن کشته شدگان
آخرین اخبار