رئیس دیوان عدالت اداری در باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد/ وعده‌های دولت قابل پیگیری است + فیلم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: استخدام مستلزم مجوز قانونی است و اگر دستگاهی چنین عمل نکرد، خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری رئیس دیوان عدالت اداری (ساعت 15:30) در باشگاه خبرنگاران جوان آغاز شد.

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد

افراد قرار دادی نمی‌توانند پست و مقام بگیرند

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص دستگاه‌هایی که اجازه استخدام اشخاص را نمی‌دهند و فقط به صورت قراردادی و شرکتی کار می‌کنند، عنوان داشت: استخدام مستلزم مجوز قانونی است و اگر دستگاهی چنین عمل نکرد، خلاف قانون است. عده‌ای هستند که به صورت قراردادی کار می‌کنند که حداکثر مدت قرارداد یک سال است و بعد از یک سال فرد هیچ حقی ندارد. افراد قراردادی نمی‌توانند در پستی قرار گیرند و اگر چنین اشخاصی در پستی مشغول به کار بودند، دستگاه‌های دولتی باید آن‌ها را ساماندهی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: اشخاصی که به صورت شرکتی کار می‌کنند، هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارند و افرادی که استخدام دولت درآمده‌اند، دولت نمی‌تواند بدون هیچ مجوزی آن‌ها را از کار برکنار کند. گاه دیده می‌شود دستگاه‌های دولتی بدون ضوابط قانونی اقدام به استخدام افراد می‌کنند، به ویژه در دولت قبل این موضوع که عده زیادی به کار گرفته شده‌اند، دیده شده است اما امروز این افراد با مشکل مواجه شده‌اند که اگر به دیوان عدالت اداری هم مراجعه کنند، به دلیل آن که استخدام آن‌ها مبتنی بر قانون نبوده است، رد می‌شود.

شهرداری باید از ابتدا جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز را بگیرد

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مورد مجوزهای ساخت و ساز غیرمجاز در شهرداری‌ها عنوان کرد: تخلف‌های ساختمانی در سراسر کشور فراوان وجود دارد. گاهی تعداد آن‌ها به 15 تا 20 هزار مورد نیز می‌رسد که احکام در مورد آن‌ها صادر شده و دیوان عدالت اداری آن را تأیید کرده اما در مرحله اجرا باقی مانده است.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: مسئولین امر نباید اجازه ساخت و ساز غیرمجاز دهند که در نهایت منجر به تخریب شود زیرا هم باعث صرف هزینه و هدررفت سرمایه بیت المال می‌شود اما آن چه مسلم است مردم احتیاج به خانه دارند. مسئولین باید تدابیری اتخاذ کنند و زیرساخت‌ها و نیازهای شهری را با توجه به نقشه‌های جامع به گونه‌ای هماهنگ و به مردم ابلاغ کنند که جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود و اگر فردی بدون پرونده اقدام به چنین ساخت و سازهایی کرد، شهرداری باید به کمک نیروهای خود از ابتدا جلوی آن را بگیرد.

وی گفت: در همین شهر تهران پرونده‌هایی وجود دارد که بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند. به عنوان مثال هتلی داریم که در 12 طبقه ساخته شده است که 3 طبقه آن غیرمجاز است و حتی صدور پرونده آن به صورت غیرمجاز صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان داشت: متأسفانه گاهی شهرداری‌ها اقدام به صدور پرونده‌های غیرمجاز می‌کنند که کمیسیون ماده 100 حکم تخریب آن‌ها را صادر می‌کند و دیوان عدالت اداری آن را تأیید می‌کند که اگر این تأیید صادر شود، ساختمان به طور حتم باید تخریب شود.

شأن دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده‌های فساد نیست

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده‌های ورزشی ارسال شده به دیوان عدالت اداری بیان داشت: تعدادی پرونده ورزشی به دیوان عدالت اداری در خصوص باشگاه‌های ورزشی ارسال شده که بخشی از آن‌ها در صلاحیت دیوان عدالت نیست و باید در جاهای دیگر به آن رسیدگی شود.

وی در خصوص پرونده فساد در فوتبال گفت: شأن دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده‌های فساد نیست و این گونه پرونده‌ها در دادگاه رسیدگی می‌شود.

وعده‌های دولت به اشخاص قابل پیگیری است

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: اگر دولت به شخصی وعده‌ای داد و به وعده خود عمل نکرد، شخص می‌تواند شکایت کند و به محل کار ابتدایی خود بازگردد.

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد/ وعده‌های دولت قابل پیگیری است

در خصوص مساله بورسیه‌ها به تعداد قابل توجهی از دانشجویان ظلم شده است

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به موضوع بورسیه‌های دانشجویان تصریح کرد: در خصوص مسأله بورسیه‌ها به صورت جامع ورود کردیم و به شکایت تعدادی از دانشجویان رسیدگی کردیم و به نتیجه رسیدیم که به تعداد قابل توجهی از دانشجویان ظلم شده است.

وی با اشاره به این که ما 100 درصد به دنبال حل مشکل دانشجویان بودیم، افزود: منعی که از نظر مصوبه قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شد این بود که ما باید در چارچوب مقررات و قانون عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به نامه‌ای که به دفتر مقام معظم رهبری در خصوص پرونده دانشجویان بورسیه فرستاده شده بود، تصریح کرد: ما با شورای انقلاب فرهنگی جلسه‌ای داشتیم و عده‌ای از افراد حاضر در جلسه رأی به صلاحیت دیوان عدالت اداری ندادند.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: از نظر دیوان عدالت اداری استدلال آن‌ها برای ما قوی نبود چرا که هر کدام از آن‌ها رأیی را پشتوانه رأی خود قرار دادند که از لحاظ حقوقی و قانونی قابل قبول نبود.

وی تأکید کرد: از نظر قانونی و شرعی مردم باید به حق خود برسند به همین منظور ما تقاضای تجدیدنظر از رئیس قوه قضاییه را داریم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این که بر اساس قانون اساسی این حق به مردم داده شده است که هر کسی از تصمیمات اداری شکایت دارد، باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کند، یادآور شد: ما در دیوان برای هر شکایتی از نظر متخصصین و کارشناسان متخصص استفاده می‌کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: شورای انقلاب فرهنگی باید در خصوص پرونده‌های بورسیه دانشجویان عادلانه رفتار کند، چرا که در غیر این صورت هم به اساتید و هم به دانشجویان ظلم می‌شود.

وی با تأکید بر این که در قانون اسلامی یک جایگاه مستقل از دولت تنها دیوان عدالت اداری است، گفت: امیدواریم که شورای انقلاب فرهنگی با تدبیر و جامع‌نگری بیشتر به موضوع بورسیه دانشجویان رسیدگی کند تا حقی از هیچ کس ضایع نشود.


فقط یک دهم از 100 هزار حکم دیوان عدالت اداری با مشکل اجرا روبرو می‌شود

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص ضمانت اجرایی حکم‌های صادر شده از طرف دیوان عدالت اداری گفت: گاهی گفته می‌شود حکم‌های صادر شده از طرف دیوان عدالت اداری ضمانت اجرایی ندارد که این ناشی از بی‌اطلاعی و بی‌انصافی افراد است.

وی گفت: از حدود 100 هزار حکمی که دیوان عدالت اداری صادر می‌کند فقط یک دهم آن با مشکل اجرا روبرو می‌شود که این آمار بسیار خوب است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: 93 درصد احکام بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند و از 3 درصد باقی مانده، یک درصد آن مشکل اجرایی دارند و یک درصد دیگر مسئولین از اجرای احکام ابا می‌کنند. پرونده‌هایی که مشکل اجرایی دارند با همکاری دستگاه مربوطه مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: حدود 10 تا 15 پرونده در ماه هستند که مسئولین از اجرای آن‌ها استنکاف می‌کنند که این افراد با طی مراحل قانونی به عنوان استنکاف کننده از قانون به شعبه این دادگاه ارسال می‌شود و در آن جا به علت برکناری از کار در نهایت وادار به تبعیت از قانون می‌شوند.

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد/ وعده‌های دولت قابل پیگیری است

دستگاه‌ها به دلیل کمبود بودجه،‌ جریمه پرداخت نمی‌کنند

وی بیان داشت: بخشی از احکام وجود دارند که حکم آن‌ها صادر شده در مورد آن‌ها تجدیدنظرخواهی هم شده است اما در مرحله اجرا مشکل دارند؛ به عنوان مثال برای دستگاه‌هایی حکم جریمه صادر می‌شود اما بودجه‌ای برای پرداخت آن ندارند که از این دست پرونده‌ها زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در خصوص طرح خروج کارمندان از تهران به شهرستان‌ها بیان داشت: دولت نمی‌تواند بدون رضایت شخصی را به جایی دیگر منتقل کند. اگر در قانون استخدام امر جابجایی نیرو در اختیار دولت نباشد، جابجایی مستلزم رضایت فرد است و دولت کاری نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تأکید کرد: در دیوان عدالت اداری چه پرونده نظامی، اداری، قضایی و یا مربوط به حوزه ریاست جمهوری باشد، از نظر ما فرقی ندارد چرا که قانون را ملاک اصلی کارهای خود قرار داده‌ایم.

دیوان عدالت اداری فعالیتش رسیدگی به تخلف و جرم نیست 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: دیوان عدالت اداری فعالیتش رسیدگی به تخلف و جرم نیست بلکه رسیدگی به تخلفاتی که بر خلاف قانون گرفته شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری اشاره کرد: اگر وزیری تخلفی در خصوص امری انجام دهد، وظیفه رسیدگی آن به عهده سازمان بازرسی کشور است و در حوزه صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست.

وی با اشاره به موضوع رسیدگی به معوقات فرهنگیان افزود: موضوع رسیدگی به این امر تنها به آموزش و پرورش بسنده نمی‌کند و ما با سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگی و غیره نیز جلساتی در خصوص پرداخت معوقات داشته‌ایم و تأکید کردیم که باید به نحوی عمل شود که افراد ذی‌نفع به حق خودشان برسند. چرا که معوقات بعضی از دستگاه‌ها بر اساس نرخ تورم، استفاده از مرخصی زایمان برای خانم‌ها در دیوان رسیدگی شده و این موضوع یک امر ساری و جاری است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این که ما از وزیر نمی‌خواهیم که حق و حقوق فرهنگیان را بدهد، تصریح کرد: این امر مستلزم اعتبارات مجلس است و همچنین دولت باید در بودجه خود برای پرداخت بدهی وزارتخانه‌ها قرار دهد. چرا که بسیاری از این پرونده‌ها به دلیل عدم تأمین اعتبارات اجرای آن متوقف شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: افزایش حقوق در دولت باید بر اساس قانون و مقررات باشد و اعتبارات باید در اختیار دولت قرار گیرد و همچنین مجلس زمانی که می‌خواهد قوانینی را اخذ کند، باید قوانین را مورد مطالعه دقیق قرار دهد چرا که در غیر این صورت هزینه زیادی برای دولت دربرخواهد داشت.

شکایت از دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته است

وی با بیان این که دو نوع شکایت از دستگاه‌های دولتی به هیأت دولت و وزیران داریم، افزود: در حال حاضر با توجه به این که دو سال و اندی از دولت تدبیر و امید می‌گذرد، تعداد شکایات از دولت و همچنین آیین نامه‌ها کاهش یافته اما تعداد شکایات از دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تأکید بر این که شرایط اقتصادی الزامات قانونی را تبیین می‌کند، تصریح کرد: اگر از یک اداره‌ای 5 شکایت داشته باشیم و نوع آن یکی باشد، رأی ایجاد رویه برای آن صادر می‌شود و به استناد حکم فرد باید حق خود را دریافت کند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: من به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی هم حق دارم از برخی اقداماتی که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست شکایت کنم.

وی با اشاره به موضوع رسیدگی به زمین‌های سرخه حصار و زیتون تصریح کرد: رأیی که برای آن صادر شد، قابل دفاع نیست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرد: بسیاری از مردم با تلاش و کوشش بسیار پول‌شان را به شرکت‌های تعاونی برای خرید زمین‌هایی که از کشاورزی به مسکونی تغییر کاربری داده بودند، دادند اما متأسفانه در حقشان اجحاف شد اما با توجه به مشکلاتی که در خصوص آن زمین‌ها وجود دارد، ما معتقدیم که آن‌ها باید با دولت تعامل و همکاری کنند به این منظور که این پرونده راه به جایی نخواهد برد و به نتیجه مطلوبی نخواهند رسید.

رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر این که شرق تهران برای مجموعه تهران خطر دارد، گفت: ساخت وساز باید بر اساس اصول شهرسازی باشد.

وی در پایان با اشاره به پروژه مسکن مهر خاطرنشان کرد: ما هنوز درگیر مسکن مهر نشدیم اما مطمئنیم که دولت تصمیم دارد که پروژه مسکن مهر را ساماندهی کند.


قانون تکریم ارباب رجوع مظلوم واقع شده است

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص قانون تکریم ارباب رجوع بیان داشت: یکی از قوانینی که مظلوم واقع شده است، قانون تکریم ارباب رجوع است. این قانون در ارتقاء نظام سلامت اداری، قانونی جامع و کامل است که تمام ابعاد نظام کاری را در نظر گرفته اما مظلوم واقع شده است.

وی گفت: منشور اخلاقی این نیست که رساله‌ای تنظیم کنیم و به در و دیوار ادارات بچسبانیم. منشور اخلاقی را باید عملاً در رفتار افرادی که با ارباب رجوع در ارتباط مستقیم دارند، درست کنیم. رفتاری که در دستگاه‌های دولتی با ارباب رجوعان دارند، با توجه به نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر پایه‌های اسلامی است با چیزی که امروزه در دستگاه‌های دولتی و اجرایی می‌بینیم فاصله دارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: مدیران و مسئولانی که ارتباط رخ به رخ با مردم دارند، باید رعایت اخلاق را داشته باشند زیرا این مردم هستند که مسئولان را در پست‌های خود قرار داده‌اند. گاهی اداره‌ای به موجب قانون نمی‌تواند تمام نیاز افراد را برآورده کند. آنجا که می‌تواند به کار مردم رسیدگی کند، باید به وظیفه خود عمل کند و جایی که این امکان وجود ندارد، باید با اخلاق خوب با مردم رفتار کنند لذا معتقدم چیزی که در دستگاه‌های دولتی مغفول مانده همان تکریم ارباب رجوع است.


97 درصد پرونده‌ها بدون هیچ مشکلی به مرحله اجرا می‌رسد

رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری عصر امروز باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پروندها در این دیوان بیان داشت: 97 درصد احکام صادر شده بدون هیچ مشکلی به مرحله اجرایی رسیده است که از این تعداد 3 یا 4 درصد آن‌ها باقی مانده است که یکی دو درصد مشکل اجرا دارد و یکی دو درصد هم مسئولین از بیان آن ابا دارند.

وی تصریح کرد: آن جایی که مسئولین از بیان یکی دو درصد احکام امتناع می‌کنند، به عنوان استنکاف اجرای حکم به شعبه معرفی شده و بررسی می‌شود. 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه گفت: یک بخشی از احکام صادر شده معترض و تجدیدنظرخواه نداشته منتها در اجرا مشکل دارد. به فرض مسئولی در سازمانی مجبور به پرداخت مبالغی شده که در هیچ برنامه و بودجه‌ای اشاره‌ای به آن نشده است که با این قبیل پرونده‌ها در این سازمان بسیار روبرو هستیم.

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد

آمار پرونده‌هایی که در دیوان عدالت اداری افزایش یافته است

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: آمار پرونده‌هایی که در دیوان عدالت اداری وجود دارد، نسبت به سال گذشته افزایش یافته به خصوص در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته تا شهریور سال جاری افزایش 10 تا 12 درصدی داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از سال گذشته با تنظیم برنامه‌ای به منظور پیشگیری از ورود پرونده‌ها تعداد آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به انگیزه و تلاشی که دیوان عدالت اداری جهت کاهش شکایات در دستگاه‌های دولتی دارد، اگر دیگر دستگاه‌های مربوطه همین اندازه تلاش و انگیزه داشتند، شاهد کاهش و کمتر شدن این شکایات بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اگر 50 عدد از پرونده‌ها دچار مشکل باشد، در همه جا مقصر اصلی دیوان شناخته شده و در گوشه و کنار حرف و حدیث شنیده می‌شود.

شهرداری و شورای شهر نباید بگذارند ساختمانی بدون مجوز ساخته شود

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به موضوع تخلف ساخت و ساز در شهرها گفت: دستگاه‌های اجرایی، شورای شهر و شهرداری که مدیریت شهری را برعهده دارند از اول باید جلوی تخلف را بگیرند و نگذارند که هیچ ساختمانی بدون داشتن پرونده به ساخت و ساز خود ادامه دهد، چرا که ما به سازنده نگاه نمی‌کنیم بلکه به مسئول مربوطه توجه می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ساختمان علاءالدین از همان اولی که در حال ساخت بود، شهرداری باید جلوی ساخت آن را می‌گرفت، چرا که در غیر این صورت انگشت نمای همگان می‌شود و یک نهاد قانون شکن به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان این که برای ساخت وساز هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، یادآور شد: اما ساخت و سازها باید در چارچوب قانون و مقررات ساخته شود، چرا که در غیر این صورت مرتکب تلخف می‌شوند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا به نیروهای مسلح افزود: ایشان همیشه تأکید می‌کنند که قانون و مقررات را رعایت کنید.

وی ادامه داد: از نظر دیوان عدالت اداری برای تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز و متخلف هزینه از بیت المال برود، بهتر از نابود کردن چهره نظام اسلامی است.

هیچ دستگاهی بدون مجوز قانونی حق استخدام فردی را ندارد

امروز دشمن در دوجبهه علیه اسلام و مسلمین به نبرد پرداخته است

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: قرآن کریم به مسلمان یک خطاب داده است که مربوط به آیه‌ای از کلام‌های مجید می‌شود و در آن به مسائل نظامی، جنگ و برخورد‌های مسلمان پرداخته شده است. این آیه شعار یکی از نهاد‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی نیز است و بنده می‌خواهم از این آیه استفاده کنم و این موضوع را که دشمن در دو جبهه علیه اسلام و مسلمین به نبرد جدی پرداخته بیان کنم.

وی افزود: یکی از جبهه‌ها مربوط مسائل نظامی است و ایجاد جنگ و خونریزی که ما آن را در دفاع مقدس و در کشور‌های مختلف عراق، سوریه، لبنان،‌ یمن و افغانستان و سایر کشور اسلامی شاهد بودیم.

این مقام ارشد دیوان عدالت اداری اذعان داشت: من درصدد بیان توطئه و هزینه‌‌های بسیار دشمن برای این کار نیستم و متاسفانه پیشروی‌هایی را به امت اسلامی دارد و انسان‌ها ارزشمند همچنین جوان‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: جبهه دوم بر می‌گردد به آن جبهه‌ای که شما هم می‌توانید در آن تاثیر گذار باشید و این جبهه مربوط مسایل رسانه است که امروز دنیای استبکار و عوامل صهیونیسم تلاش کرده که رسانه‌های دنیا را در اختیار بگیرد و سمت و سوء ، فکر، اندیشه‌ها را آنگونه که می‌خواهد، بسازد که این جبهه دارای کاربرد فراوان است و نفوذ دشمن در جبهه رسانه‌ای از نفوذ نظامی بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: آن روزی که کشور در حال جنگ نظامی بود، رزمندگان به جبهه‌های جنوب و غرب می‌رفتند و به مبارزه با دشمن می‌پرداختند و گاهی دشمن از برد موشک‌ها استفاده می‌کرد و سربازان با به دست گرفتن سلاح و با هلیکوپتر با آن‌ها مبارزه می‌کردند، امروز شبیخون دشمن به جسم ،‌جامعه ، جوانان ، روح و روان آنان با پیشرفت‌هایی که از نظر تکنیکی در زمینه وسایل مرزی است اتفاق افتاده. چه تهاجمی که دشمن به روح و روان جوانان نمی‌برد.

وی افزود: قوه یعنی نیرو و امکاناتی که در مقابله با دشمن در نظر می‌گیرد و می‌توانید از طریق قوه موثر باشید و سال‌ها قبل مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن به دنبال شبیخون فرهنگی است و امروز این مسئله مهم از ناحیه دشمن و در دنیای اسلام و خصوصا حوزه‌ها و عناصری که اسلام ناب بکار برده می‌شود، مورد تهاجم قرار گرفته است، دشمنان به دنبال اسلامی که پهلوی داشت و آل سعود دارد، نیست، شما این رسالت را دارید که با شغل خبرنگاری و ساخت فضای فرهنگی برای جوانان از حریم اسلام ، نوامیس، ارزش‌ها و ملت به نحو شایسته دفاع کنید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
وقتی که سال به سال کارمندان رسمی دارند بازنشسته می شوند پس نوبت کارکنان قراردادی که مسیولیت بپذیرند. در غیر اینصورت سهمیه استخدامی بدهید تا چنین مشکلات پیش نیاد.
Germany
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
من از اقای منتظری میخوام بفرمایند در چه سالی ازمون استخدامی شرکت کردند. و مدارک ازمون و مراحل استخدامشون رو هم در اختیار عموم بذارن که ما هم مطمین بشیم قانون برای همه یکی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
بیشتر مسئولیت ارگان های دولتی بر عهده کارکنان قراردادیه اونوقت حقوقش از ابدارچی هم پایین تره و شماعوض تشکر و قدردانی از این قشر زحمت کش اونا رو تهدید میکنید و دنبال حاشیه هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
یه نمونش هم در شهر میانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
کجای کاری که همه جا با رانت وپارتی دارن استخدام میکنن
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۴
سلام ولی این درست که افراد قراردادی بعد یه سال بدون هیچ دلیلی اخراج شوند. ؟تازه قرارداد یک ماهه دارند بازم یک ساله خوبه شخص میدونه حداقل یه خونه کرایه کنه....و زن و بچش حداقل یه سال نون دارن ...کارفرما ها الان واسه وام دولت به بهانه تحریم همه رو اخراج کردند پس ما از کجا نون بخوریم...بچه هام مریضن پول ندارم ببرم دکتر اونم با سابقه کار ۱۳ سال ...ابروم جلو زنو بچم رفته خاهشن این نظرو بزارید همه ببینند درد همه است ممنون
آخرین اخبار