افزایش حقوق رتبه‌بندی از آبان ماه در حساب فرهنگیان/اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش هفته دوم آبان

اعلام نتایج آزمون استخدمای آموزش وپرورش ،دریافت 100تا 200 هزار تومان از بوفه مدارس و افزایش حقوق رتبه بندی ازآبان ماه در حساب فرهنگیان از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته به حساب می آید .

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرور اخبار آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت خبرهای متعددی را شامل می‌شود که مهم ترین آنها، اخباری خوش  در ارتباط با نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش را نوید می‌دهد.

دریافت 100 تا 200 هزار تومان از بوفه مدارس 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بوفه‌ها مجاز به فروش تمام محصولات غذایی نیستند و باید بر اساس نظر وزارت بهداشت اجناس خود را ارائه دهند، گفت: آموزش این افراد،‌ لباس هماهنگ و استمرار نظارت و ارزشیابی بر بوفه‌ها هزینه‌هایی دارد و از نظر سازمان دانش‌آموزی، هزینه کردن این اعتبارات از محل دولت جای اشکال است.

کفاش در پاسخ به پرسش  مبنی بر اینکه «رقم دقیق دریافتی از بوفه‌های مدارس چقدر است؟»، تصریح کرد: برای یک سال تحصیلی حداقل دریافتی 100 هزار تومان و حداکثر این مبلغ 200 هزار تومان است و اگر مدرسه‌ای بگوید درآمد کافی ندارد این مبلغ قابل کاهش است و همچنین دریافت 100 تا 200 هزار تومان قانونی است زیرا صرف توسعه بوفه مدارس می‌شود و از آنجایی که بوفه‌ها درآمد دارند نمی‌توانیم از محل اعتبارات دولتی برای آموزش‌ آنها هزینه کنیم.

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به هفته دوم آبان موکول شد 
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون استخدامی پیمانی مشاغل آموزش و پرورش در هفته آینده اعلام خواهد شد و نتایج اولیه آزمون استخدامی پیمانی مشاغل آموزش و پرورش در هفته آینده اعلام خواهد شد و گفتنی است؛ قرار بود نتایج این آزمون اواخر مهرماه اعلام شود که به هفته دوم آبان موکول شد.

تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی از اهداف انتخابات شوراهای دانش‌آموزی 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت :آینده سازان تمدن نوین اسلامی بدون مشارکت همفکری و اراده شما اهداف نظام آموزش و پرورش محقق نخواهد شد و امروز دولت تدبیر و امید با افتخار به داشتن فرزندانی آگاه‌، لایق، توانمند و مستعد همچون شما‌، به خود می‌بالد که با حضور در عرصه‌های مختلف ضمن مسئولیت پذیری و مشارکت جویی زمینه مساعد‌تری را برای تبادل تجربه،‌ گفتگو،‌ تعامل، اندیشه، همدلی و همزبانی فراهم می‌آورید. در پایان از همکاران ارجمندم در مدارس درخواست می‌کنم فضای لازم را برای حضور دانش‌آموزان در این دوره از انتخابات و فعالیت‌های ویژه اعضای شورای دانش‌آموزی فراهم آورند و زمینه فعالیت همه جانبه و با نشاط آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی‌مان را در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی محقق سازند.

افزایش حقوق رتبه‌بندی از آبان ماه در حساب فرهنگیان 
محمد فاضل، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:احکام رتبه بندی معلمان از مهرماه اجرا شده است و افزایش حقوق آنان از آبان ماه به حساب خود فرهنگیان واریز می شود.

وی افزود: هر افزایش حقوقی که در کارمندان دولت صورت گیرد ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی به نام خود فرهنگیان واریز می شود اما در فیش حقوقی فرهنگیان دیده نمی شود و این یک روال قانونی است که هر افزایش حقوقی که در حکم  آمده باشد ماه اول به صندوق بازنشستگی واریز می شود و در ایام پایان سال نیز اینگونه است و جای نگرانی فرهنگیان نیست.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در کلیه مدارس برگزارشد
مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: در طی فرآیند انتخابات، دانش‌آموزان از 10 روز قبل داوطلب می‌شوند و بعد از تبلیغاتی که صورت می‌گیرد، انتخابات شکل می‌گیرد و بعد از آن نتایج اعلام می‌شودپس از انتخاب اعضای اصلی شورا یک نفر تا دی ماه از هر مدرسه انتخاب و به شورای منطقه راه می‌یابد که از شورای منطقه نیز افرادی انتخاب و به عنوان مشاوران جوان و اعضای شورای دانش‌آموزی و با حضور مدیر منطقه تشکیل جلسه خواهند داد..

اثرگذار بودن همه جانبه دانش‌آموزان با ایجاد جبهه مقاومت سایبری 
قاسم حبیب زاده سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد:از آنجایی که عمده آسیب را در دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌بینیم کاری را تحت عنوان ایجاد جبهه مقاومت سایبری شروع کرده‌ایم که افرادی محدود را از هر استان گزینش نموده و در اردوی یک هفته‌ای اصفهان در تابستان امسال آموزش داده‌ایم که چگونه ورود موثر در شبکه‌ها در بسیج را داشته باشند.

این طرح از مهر 94 در حال انجام است. هر چند که با حد مطلوب این مسئله بسیار فاصله داریم، می‌توان گفتکه نزدیک به صفر هستیم اما مسیری که در حال شکل گیری و انجام است با هدف گذاری درستی بوده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
همسرم 25 سال سابقه کار دارد و حکمش نزدیک 2000000تومان یود اولین بارهست ک 470 تومان اضافه شده است. هر چند میدانم هنوز خیلی تفاوت حقوق با بقبه کارمندان دارد ولی باز هم خدابا شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
آش نخورده دهن سوخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
پس چرا براي پولي كه اضافه نشده ماليات كم كردن؟؟؟؟؟
آخرین اخبار