حبیب ایل‌بیگی:

انیمیشن نیاز به برگزاری جشنواره سالانه ندارد

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از موضوعات مرتبط با انیمیشن می‌گوید.

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد سرانجام بنیاد انیمیشن گفت: در دوره اخیر دکتر ایوبی ماموریتی به مرکز گسترش سینمای مستند مبنی بر حمایت از فیلم‌های انیمیشن داده است. امیدواریم با توجه به بودجه و امکاناتی که نیاز است، از سال نود و پنج شاهد ورود جدی مرکز سینمایی مستند به این حوزه باشیم تا حمایت به طور جدی‌تر از انیمیشن انجام شود.

ایل‌بیگی در مورد وابسته بودن انیمیشن به بخش دولتی و مشکلات آن گفت: به هر حال انیمیشن صنعت‌ گرانی است. در واقع اگر یک فیلم سینمایی با بودجه‌ای کمتر از یک میلیارد تومان ساخته شود، حتما برای ساختن یک انیمیشن خیلی بیشتر از این مقدار بودجه نیاز است. همچنین یک فیلم پویانمایی مدت زمان زیادی برای ساخت نیاز دارد. به همین دلیل بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند در ساخت انیمیشن حضور داشته باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در این زمینه امکان مناسبی در اختیار مرکز گسترش سینمایی مستند قرار بگیرد تا از پویانمایی حمایت بهتری شود.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در مورد حضور انیمیشن ایران در کشورهای دیگر نیز بیان کرد: خوشبختانه جوانان این کشور به دانش ساخت فیلم انیمیشن در جهان دست پیدا کرده‌اند. سال گذشته انیمیشنی با نام «تمام زمستانی‌هایی که ندیده‌ام» در کشور ساخته شد که با فیلم‌های پویانمایی در جهان برابری می‌کرد. البته این فیلم به خاطر پاره‌ای از مشکلات کوتاه بود. امروز کشورهای دیگر به ما پیشنهاد ساخت انیمیشن را می‌دهند که این کار یک موفقیت بزرگ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید در بخش فروش و عرضه کارهای انیمیشن برنامه‌ریزی کنیم تا اینکه بازگشت سرمایه داشته باشیم.

حبیب ایل‌بیگی همچنین در مورد جشنواره تخصصی انیمیشن در کشور نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بحث پویانمایی یک جشنواره تخصصی دارد که البته باید تقویت شود. انیمیشن نیاز به برگزاری جشنواره در هر سال را ندارد و باید دو سالانه و یا هر سه سال برای این بخش جشنواره‌ای برگزار شود. زیرا هر اثر پویانمایی برای ساخت، بیشتر از یک سال زمان نیاز دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار