حیدرزاده: مجوزهای غیر قانونی ریشه محیط زیست را می‌سوزاند

هم اکنون برخی از شهرک‌های صنعتی آلوده کننده محیط زیست با ساخت و سازهای غیر قانونی در حال اضافه کردن واحد‌های جدیدی به سر می‌برند و این امر نتیجه‌ای جز افزایش آلاینده‌ها نخواهد داشت.

حیدرزاده: مجوزهای غیر قانونی ریشه محیط زیست را می‌سوزاندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  این روزها در شهرک‌های صنعتی که به خودی خود مخرب محیط زیست هستند، خبر از افزایش تعداد واحد‌های صنایع مستقر در منطقه به گوش می‌رسد خبری جز نگرانی افزایش آلاینده‌های هوا و آلودگی محیط زیست نتیجه دیگری ندارد.

* احداث غیرقانونی واحد‌های جدید صنایع

با اینکه شرکت‌های صنعتی متعهد به عدم احداث واحد جدید شده‌اند ولی هنوز خبر از افزایش واحد‌های جدید تولیدی آنها به گوش می‌رسد.

محمد هادی حیدر زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص میگوید: متأسفانه درحال حاضر با مجوز شهرداری‌ها، ساخت و ساز‌های غیر قانونی در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.

*افزایش واحد‌های شهرک‌های صنعتی بهاریه

افزایش واحد‌های جدید صنعتی در شهرک‌ها هم اینک در جای جای برخی مجموعه‌های صنعتی قابل مشاهده است.

 حیدرزاده  دراین خصوص می‌گوید: تعداد واحد‌های صنعتی فعال در شهرک صنعتی بهاریه در سال 88، 389 واحد گزارش شده ولی در حال حاضر حدود 93واحد صنعتی به تعداد قبلی اضافه شده است.

* عدم وجود مدل بهینه‌ای

در سال‌های گذشته مدل‌های مختلفی برای مدیریت شهرک‌های صنعتی امتحان شده ولی هیچ کدام در تحقق اهداف و اصول ایجاد شهرک صنعتی موفق نبوده است.

 مدیر کل محیط زیست استان تهران در این باره معتقد است: برای مدیریت شهرک‌های صنعتی، گاه دولت متصدی گری کرده و گاه متولی امور شده و این نشان از عدم رسیدن دولت به یک مدل بهینه‌ای برای تحقق اهداف ایجاد شهرک‌های صنعتی است.

* فلسفه ایجاد شهرک صنعتی

فلسفه ایجاد شهرک‌های صنعتی، مدیریت زیست محیطی واحد‌های صنعتی معرفی شده تا مشکلات ناشی از فعالیت صنایع و آلودگی آن‌ها را کنترل کرده و به حداقل برساند نه اینکه خود شهرک صنعتی مثل این روزها به کانونی برای ایجاد آلودگی محیط زیست تبدیل شود.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، 8 منطقه صنعتی از استان تهران در سال 89 برای ساماندهی صنایع موجود در شهرک‌ها به شهرک صنعتی خصوصی تبدیل شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: کماکان در شهرک‌های صنعتی شاهد آلودگی‌های زیست محیطی هستیم و با شهرک‌هایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکنند با برخورد قانونی از جمله، پیگیری ‌قضائی و ابطال مجوز وارد عمل خواهیم شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار