کتابداران و فرهنگیان حرفه‌های مهمی در اجتماع دارند

باید زیر ساخت‌هایی ایجاد شود تا کتابداران و فرهنگیان فارغ از دغدغه‌های معیشتی بتوانند به هدایت افکار عمومی در حوزه کاریشان بپردازند

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشه منادی فعالیت‌های متنوعی در زمینه تئا‌تر، سینما و نویسندگی دارد. از او تا به حال مجموعه داستان و رمان‌های مختلفی نیز به چاپ رسیده است. او با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی خود، کتابداران مسئول را باعث جذب نوجوانان و جوانان به کتابخوانی دانست و گفت: وقتی ۱۳ ساله بودم در کتابخانه‌ای عضو شدم. در آن مرکز، کتابدار بسیار دلسوزی بود که به کارش عشق می‌ورزید. او مدام درباره کتاب‌ها و نویسندگان و آثار هنری سینما و موسیقی با ما گفتگو می‌کرد. من و دوستانم به خاطر ارتباط صمیمانه‌اش با ما جذب کتاب و کتابخوانی شدیم و همین مسیر زندگی ما را تغییر داد.

نویسنده رمان‌های «کره طلایی» و «از پس آبی زلال» با بیان اینکه باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود تا کتابداران و فرهنگیان فارغ از دغدغه‌های معیشتی بتوانند به هدایت افکار عمومی در حوزه کاریشان بپردازند، افزود: کتابدارن و فرهنگیان حرفه‌های مهمی در اجتماع دارند. آن‌ها اگر دلسوزانه و با عشق حرفه‌شان را انجام دهند، می‌توانند باعث سوق دادن جامعه به سمت آگاهی و دانش شوند. اما متاسفانه این دو قشر درگیر وضعیت معیشتی خود هستند. باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کتابداران و فرهنگیان از نظر معیشتی تامین شوند و با دغدغه‌های کمتری عاشقانه و مسئولانه به کار خود ادامه دهند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار