ایلام؛

ضرورت اجتناب ناپذیر استقرار دائمی کنسولگری عراق در ایلام

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: با توجه به حجم مسافر و تردد زوار از مرز مهران و نیز وجود بیشترین اتباع عراقی در استان استقرار دائمی کنسولگری عراق در ایلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ایلام؛ حسین کلانتری در دیدار با استبراق سرکنسول موقت عراق در ایلام اعلام کرد: موقعیت ویژه استان در مسیر تردد زوار و قرار گرفتن در حد وسط مراکز ارزشی دینی جهان اسلام قم، مشهد، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا پل ارتباطی ویژه ای بین دو ملت ایران و عراق است که به تسهیل در ارتباطات دو کشور کمک می کند.

کلانتری اضافه کرد: علاوه بر جمعیت یک دست شیعه استان، نقطه قوت در بحث اربعین امسال در ایلام انسجام گروهی و همدلی و همکاری دولت و مردم است که وضعیت مطلوبی را در مدیریت اربعین در استان ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ترددها در روز از 50 هزار تا 200 هزار نفر متغیر بود، افزود: امسال نیز تمام نیروها و امکانات در حد توان استان برای پذیرایی از زوار بکارگیری شده و آماده است.

سرکنسول موقت عراق در ایلام نیز در این دیدار اظهار کرد: تلاش می کنیم به منظور سهولت در ترددها و بخاطر امنیت و نزدیکی ایلام به عراق، بیشترین ویزا را برای زوار در این استان صادر کنیم.
 
 
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
اقای کلانتری بایدمسئولین استان تلاش کنندنه فقط درحدگفتن