قزوین؛

اجرای طرح ITS در محورهای مواصلاتی قزوین

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های قزوین گفت: برای تسریع در روند اجرای طرح ITS در محورهای مواصلاتی استان باید اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛شعبانی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ واقع شدن در مسیر ارتباطی و گذرگاهی استان‌های شمال، شمال غرب و جنوب کشور با ترافیک بالای خودروها روبرو است، ادامه داد: این مسیر همواره در معرض تهدید، خطر و آسیب‌های جدی برای مسافران و رانندگان است و امیدواریم با رعایت نکات رانندگی شاهد هیچ حادثه‌ای در استان نباشیم.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های پر سرعت در محورهای پرتردد استان قزوین نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، نظارت بیشتری بر سرعت تردد جاده‌ای و تأمین امنیت محورها صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: نصب این دوربین‌ها کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در استان قزوین به همراه داشته است.

وی یادآور شد: فاز نخست دوربین‌های کنترل سرعت در مسیر آزادراه قزوین - کرج در آینده نزدیک نصب می‌شود.

شعبانی اضافه کرد: در هفته جاری از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند استان قزوین بازدید و مقرر شد برای تسریع در روند اجرای طرح ITS در محورهای مواصلاتی استان اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین خاطرنشان کرد: توجه به گسترش شبکه محورهای مواصلاتی استان قزوین و همچنین افزایش تعداد خودروها، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به خصوص توجه به سرعت مجاز در استان قزوین ضروری است.

وی ادامه داد: با رعایت نکات و قوانین راهنمایی و رانندگی امیدواریم در جاده‌های استان خدمات مطلوبی را ارائه کنیم تا از سوانح رانندگی در قزوین کاسته شود.

شعبانی افزود: سامانه 141 در سه بخش تلفن گویا، پیامک و بخش اطلاع‌رسانی فعالیت کرده و از بروز ترافیک و اتلاف زمان در سفرها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: اجرا ، طرح ، مواصلات ، قزوین ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.