فرستادن ماهواره‌های کوچک در مدار با کاربری‌های متعدد

رییس مرکز ملی فضایی ایران از فرستادن ماهواره‌های کوچک در مدار با کاربری‌های مختلف و متعدد خبر داد.

منوچهر منطقی رییس ملی مرکز فضایی ایران و دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از فعالیت‌های فضایی که بین ایران و روسیه قرار است انجام شود فرستادن ماهواره‌های کوچک در مدار با کاربری‌های مختلف و متعدد می‌باشد.

وی در ادامه افزود: طراحی و ساخت ایستگاه پرتاب ماهواره امام خمینی، طراحی و ساخت ماهواره بر سیمرغ و ماهواره سنجش طلوع هر یک از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند که برای نخستین بار در سطوح مختلف کاربردی و اجرایی خواهند شد.

منطقی عنوان کرد: دقت تصاویر ماهواره‌هایی که در دست طراحی و ساخت است بسیار بهتر از ماهواره‌هایی است که به فضا فرستاده شده است. لذا دقت تصاویر ماهواره‌های پیشرفته در حد صفر است ولی ایران هنوز فاصله زیادی با طراحی این ماهواره‌ها دارد.

رییس مرکز ملی فضایی ایران در خصوص کاربردهای ماهواره‌های کوچکی که قرار است از سوی ایران وارد مدار شود، تصریح کرد: ماهواره طلوع  به عنوان یک ماهواره با قابلیت‌ کاربری‌های مختلف از سوی ایران وارد مدار می‌شود این ماهواره قابلیت تصویربرداری با دقت 25 مترمربع از فاصله 500 کیلومتری مدار زمین را دارد.

منطقی با اشاره به کاربرد ماهواره طلوع بیان کرد: کاربرد این ماهواره در زمینه‌های زیست محیطی، اکتشاف زمین، پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه  و موضوعات فضایی دیگر می‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار