کشورهای مهجور اروپایی در انتظار بهره بردن از حملات تروریستی پاریس

کشورهای کوچک اروپایی در انتظار میزبانی گردشگرانی هستند که امنیت بیشتر را در سفرهایشان جستجو می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسلند مگزین؛ حملات 13 نوامبر پاریس علاوه بر ایجاد ناامنی و وحشت میان شهروندان اروپایی، خسارت زیادی را متوجه صنعت گردشگری فرانسه کرده است. فرانسوی‌ها می‌دانند جلب اطمینان دوباره گردشگران خارجی زمان‌بر خواهد بود. در این شرایط برخی کشورهای کوچک شمال اروپا که اغلب میزبان کمترین حجم گردشگران خارجی هستند، چشم امید به تغییر ذائقه گردشگران دوخته‌اند.

ایسلند یکی از کشورهای اروپایی است که در قعر جدول پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری قاره سبز قرار دارد. هرچند تعداد گردشگران خارجی که در سال 2014 از ایسلند دیدن کردند 20 تا 30 درصد نسبت به سال‌های پیش از آن افزایش یافته است؛ این کشور هنوز در رسیدن به جایگاهی مناسب در صنعت گردشگری اروپا فاصله بسیاری دارد. پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ایسلند از 970 هزار نفر در سال 2014 به 1.5 میلیون نفر در سال 2016 افزایش یابد.

کشورهای کوچک دیگری در شمال اروپا قرار دارند که مانند ایسلند با مشکل غیرمحبوب بودن نزد گردشگران خارجی دست و پنجه نرم می‌کنند. مالت، آندورا، مونتنگرو، لوگزامبورگ، مقدونیه، مولداوی، بوسنی، صربستان، سان مارینو، لیختن اشتاین و بلاروس نیز سالانه میزبان حدود یک میلیون نفر گردشگر هستند و نمی‌توانند از سود سرشار صنعت گردشگری بهره‌ای ببرند. 

وقوح حملات تروریستی در فرانسه و نفوذ داعش به بلژیک، انگلیس و ... فرصت خوبی در اختیار این کشورها قرار داد تا اعتماد گردشگران را به خود جلب کرده و با ارائه تبلیغاتی در جهت ایمن بودن سفر به شمال اروپا،  آنها را به بازدید از کشورهای این منطقه ترغیب کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار