قراردادهای سفید امضا ارگان‌های دولتی به کجا رسید ؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی با قراردادهای سفید امضایی که ضوابط و مقررات قانون کار در آن رعایت نشده از کارمندان خود سوء استفاده می‌کنند.

قراردادهای سفید امضا ارگانهای دولتی به کجا رسید ؟محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه تمام افراد شاغل شامل قانون کار می‌شوند، اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی با استفاده از خلاءهای موجود در قانون کار و یا تفسیر و برداشت‌های اشتباه از آن، قراردادهای سفید که هیچ‌گونه ضوابطی از قانون کار در آن درج نشده است را با کارمندان خود امضا می‌کنند.

وی با بیان اینکه خلاءهای موجود در قانون نیاز به اصلاح دارد، افزود: با سوء استفاده از برخی اشکالات موجود در قانون کار، ضرورت اصلاح آن به خوبی مشهود بوده و بی‌توجهی به این امر استثمار در به کارگیری ناحق از کارگران و کارمندان خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: هر فردی برابر با قانون کار، حق و حقوقی از جمله بیمه، دریافت حداقل دستمزد و خدمات پیش بینی شده در این قانون دارد که در حال حاضر متاسفانه از این قانون تخطی می‌شود.

سعیدی گفت: شفاف سازی و تقویت قوانین فعلی در رابطه با خلاء موجود در قانون کار، یک گام منطقی و اساسی در جهت رفع این مشکل خواهد بود تا بتوانیم حق و حقوق ضایع شده از کارگر و کارفرما را به سرانجام برسانیم.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
این قراردادها همان طور که نماینده محترم مجلس گفتن استثماره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
واقعا اگه صحن این موضوع رو تصویب کنه قطعا جامعه موفق تری خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
ممنون از شما عضو محترم مجلس که به فکر مردم هستید
سپاسگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
کارگر شاگرد مکانیکی هستم کارفرما داره زیر 300 به من حقوق میده وقتی میگم میرم قانون کار شکایت میکنم میگه برو اما مطمین باش که اخراجت میکنم خواهش میکنم یه قانونی وضع کنین که هیچکس مظلوم واقع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
از شما سپاسگذاریم که اجاره نمی دهید حق و حقوق جامعه کارگر ضایع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
ما صنف کارگران خواهش میکنیم که ضوابط قانون کار رو برای کارگران ساختمانی هم بررسی و شفاف سازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۴
با سلام
خواهش میکنم با رسیدگی به موضوع قانون کار ، مشکل عاملین بی ارتی رو حل کنید نه بیمه دارن نه هیچی. در حالی که طبق قانون کار که تو مصاحبه هم گفته شد حق این افراده که بیمه باشن
آخرین اخبار