قائید رحمت: فقر فرهنگی در حاشیه نشینان بیداد می کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : بافت چند قومیتی در میان حاشیه نشینان و تفاوت فرهنگی میان آنان بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی را در زمینه شهر نشینی به وجود آورده است.

عباس قائید رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عوامل شکل گیری حاشیه نشینی در کشور اظهار کرد : اقشار کم درآمد ساکن روستاها برای رهایی از فقر و بهره گیری از خدمات و امکانات بهتر ، وارد کلان شهرها شده و به دنبال این پدیده ، با وجود تفاوت فرهنگی و چند قومیتی بودن ، مشکلات اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و حتی امنیتی را به وجود می آورند.

وی تصریح کرد : مهاجرانی که درآمد بهتر و توانایی مالی دارند به شهرها ورود می‌کنند اما  بسیاری از آن‌ها نمی توانند از پس هزینه های هنگفت اجاره خانه و مخارج زندگی برآیند که ناچارا به حاشیه شهرها مهاجرت کرده و به دنبال زندگی مطلوب روزگار می گذرانند.

قائید رحمت در خصوص بحران های ناشی از حاشیه نشینی در کلان شهرها افزود : حاشیه نشینان بعد از مهاجرت به شهر ، هنگامی که نمی توانند جذب نظام اقتصادی و اجتماعی شهری شوند و از خدمات آن استفاده کنند دچار استرس و فشارهای روانی شده که همین امر جرم ، جنایت ، فساد ، مصرف بیش از اندازه مخدرها و حتی بیماری حاد اعصاب و روان را تشدید می کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : فقر فرهنگی ساکنان این مناطق ، مشکلات مالی و نیز مقایسه خود با شهرنشینانی که از امکانات رفاهی خوبی برخوردارند موجب نارضایتی عمیق در بین آن‌ها شده و این امر می تواند مانند بشکه باروت برای ایجاد آشوب‌های اجتماعی عمل کند بنابراین اندیشیدن تدبیری برای مشکلات حاشیه نشینان از سوی دولت امری ضروری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار