سرخابی‌ها با پیراهن نارنجی مقابل استقلال

پنج بازیکن تیم فوتبال سایپا سابقه حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را داشته‌اند.

سرخابی‌ها با پیراهن نارنجی مقابل استقلال
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال سایپا تهران در شرایطی از هفته 13 لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران می‌رود که در ترکیب این تیم پنج بازیکن سابقه حضور و بازی‌کردن برای آبی‌پوشان پایتخت و رقیب دیرینه آن‌ها  پرسپولیس را دارند.

این 5 بازیکن شامل جواد نکونام، غلامرضا رضایی، ابراهیم شکوری، رضا نوروزی و میلاد میداودی هستند که هر کدام در برهه‌ای از لیگ برتر در ترکیب اصلی سرخابی‌ها به میدان رفته و حتی در برخی روزها به امید اول هواداران این 2 قطب پایتخت تبدیل شده‌اند.

در زیرنگاهی می‌اندازیم به عملکرد این بازیکن با پیراهن پرسپولیس و استقلال:

جوادنکونام:

کاپیتان سابق تیم ملی روزهای پرفرار ونشیبی را در جمع آبی‌پوشان پایتخت پشت سر گذاشت. عملکرد نکونام در روزهای ابتدایی حضور در استقلال چندان توجه هواداران این تیم را جلب نکرد اما جواد رفته رفته خود را با شرایط حاکم بر استقلال وفق داد و به یکی از عوامل اصلی قهرمانی استقلال در لیگ برتر دوازدهم و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد.

اختلاف با مهدی رحمتی و امیر قلعه نویی از حاشیه‌های دوران بازی نکونام و استقلال است که برخی آن را علت اصلی جدایی رحمتی از تیم ملی و مغضوب واقع شدن او از سوی کی‌روش می‌دانند. همچنین ماجرای اختلافات وی با قلعه نویی و حضور آن‌ها در دادگاه سرانجام به 
پا درمیانی دوستان مشترک حل شد. جواد در طول یک فصل‌و‌نیم حضور در استقلال آمار 61 بازی و 12 گل را ثبت کرد.

میلاد میداودی:

مهاجم جنوبی فوتبال کشورمان در سال 90 به استقلال پیوست و تا پایان نیم فصل نخست لیگ دوازدهم در 48 بازی برای آبی‌پوشان 17 گل به ثمر رساند.

قهرمانی در جام حذفی فصل 1391-1390 و نایب قهرمانی لیگ دهم از مهم‌ترین افتخارات میداودی با استقلال است.

درخشش میلاد میداودی در دربی سرخابی‌ها بارها شعار«میلاد میداودی واویلا،واویلا» را در سکوهای آبی طنین‌انداز کرد.

این بازیکن در دی‌ماه 1391 پس از اختلاف با امیر قلعه نویی از لیست استقلال کنار گذاشته شد.

غلامرضا رضایی:


مهاجم ریز نقش شیرازی فوتبال ایران در طول سه فصل و نیم به یکی از امیدهای هواداران پرسپولیس در خط قرمز‌پوشان پایتخت تبدیل شده بود.

هر چند برخی روزها افت محسوس وی با اعتراض هواداران این تیم همراه بود.

در مجموع رضایی در 90 بازی، سیزده بار موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد اما عملکرد ضعیف وی در لیگ سیزدهم درهای خروج را به سوی مهاجم مورد علاقه دایی و استیلی باز کرد.

رضایی اما در تیم‌های فولاد خوزستان، نفت تهران و سایپا کم‌کم به دوران اوج خود بازگشت و اکنون به یکی از نقاط قوت نارنجی پوشان پایتخت تبدیل گردیده است.

ابراهیم شکوری:

مدافع چپ پای کنونی سایپا در بین سال‌های 1388 تا 1391، 63 بار پیراهن سرخ پرسپولیس را به تن کرد و یک بار موفق به گلزنی شد.

با حضور علی دایی در مقام سرمربی پرسپولیس شکوری تا حدودی به دوران اوج خود در سایپا برگشت و عملکرد به نسبت مطمئنی در جناح چپ خط دفاعی سرخ‌پوشان ارائه داد.

رضا نوروزی:

قبل از پیوستن نوروزی به پرسپولیس،هواداران این تیم به جذب وی از سوی مدیران باشگاه علاقه زیادی داشتند. به همین دلیل در زمان سرمربیگری دایی وی به عنوان بزرگ‌ترین خرید سرخ‌پوشان در نقل‌و‌انتقالات پیش فصل لیگ چهاردهم به پرسپولیس پیوست.
 اما مصدومیت مجدد نوروزی در دیدار مقابل ملوان در هفته چهارم لیگ چهاردهم از ناحیه رباط صلیبی امید هواداران پرسپولیس را نا امید کرد. آن هم درست در روزی که آقای گل سابق لیگ برتر نخستین گل خود را برای سرخ‌پوشان به ثمر رسانده بود. این پایان رویای ناتمام نوروزی در پرسپولیس بود و این مهاجم زهردار حتی از ملحق شدن به سایپا نیز نتوانسته حتی تا حدودی به روزهای اوج خود برگردد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار