سازمان عفو بین‌الملل: ترکیه مهاجران را به مناطق جنگی بازمی‌گرداند

گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد دولت ترکیه پناهجویان را بازداشت و به آن‌ها برای بازگشت به مناطق جنگ‌زده فشار وارد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دویچه وله،» در گزارش سازمان عفو بین‌الملل به نام «دروازه‌بان اروپا» که روز سه‌شنبه منتشر شد، آمده است: ترکیه پناهجویان را برای مدتی در بازداشتگاه‌های مناطق دور‌دست و در شرایط نامطلوب نگه می‌دارد و سپس دوباره به مناطق جنگی می‌فرستد.

این در حالی است که تاکنون آنکارا برای اسکان پناهجویان، میلیاردها دلار کمک مالی از سازمان ملل متحد دریافت کرده است. عفو بین‌الملل از ترکیه به دلیل صرف این هزینه‌ها برای ساخت بازداشتگاه‌های انفرادی انتقاد کرده است.

در ادامه گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است: سازمان ملل باید اطمینان یابد بسته‌های کمک مالی، صرف ارتقای وضع زندگی و حقوق مهاجران می‌شوند. بنابر اعلام عفو بین‌الملل، تاکنون نام 100 نفر از این افراد ثبت شده است و این سازمان احتمال می‌دهد تعداد آن‌ها بسیار بیشتر باشد.

یکی از مقامات دولت ترکیه این گزارش را محکوم کرد و گفت: شاید تاکنون کمتر از یک درصد از مهاجران با محدودیت‌های شدید در ترکیه مواجه شده باشند.

ترکیه از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه تاکنون، حدود 2.2 میلیون مهاجر سوری را پذیرفته است. ماه گذشته بروکسل و آنکارا قراردادی را امضا کردند که به موجب آن، ترکیه در ازای کنترل جریان مهاجران به سوی اروپا، مبلغ 3.2 میلیارد دلار کمک مالی دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار