به مناسبت روز جهانی مهاجران؛

بان کی‌مون: برای حل مشکلات مهاجران بیشتر تلاش کنید

دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواست راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات مهاجران ارائه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا؛ به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مهاجرت چندین مراسم به نشانه بزرگداشت یاد و خاطره بیش از پنج هزار نفر که سال 2015 در مسیرهای پرخطر مهاجرت جان خود را از دست داده اند، در گوشه و کنار جهان برگزار شد.
"بان کی مون،" دبیر کل سازمان ملل متحد، روز گذشته به مناسبت روز جهانی مهاجران، از کشورهای جهان خواست راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات مهاجران ارائه کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود به کشورهای جهان اعلام کرد: تلاش کنیم راه حلهای کارآمد، جامع و مبتنی بر معیارهای بین المللی و حقوق بشر تهیه کنیم و برای برطرف کردن موانع و مشکلاتی که هر ساله شمار زیادی را ناخواسته در مسیر کوچ اجباری و مهاجرت قرار می‌دهد، عزم خود را جزم کنیم.
18 دسامبر سال 1990 (27 آذر 1367)، مجمع عمومی سازمان ملل متحد کنوانسیون  بین المللی حمایت از حقوق کارگران مهاجر و اعضای خانواده های آن را تصویب کرد. 
دبیر کل سازمان ملل متحد در پیام خود همه کشورهای جهان را ترغیب کرد این کنوانسیون را تصویب کنند و به اجرا گذارند. در حال حاضر فقط یک چهارم کشورهای عضو سازمان ملل این سند را تصویب کرده‌اند.
 
بان کی مون در پیام خود یادآوری کرد که سال 2015 با درد و رنجهای زیادی برای مهاجران همراه بود. در دوازده ماه گذشته بیش از 5 هزار زن، مرد و کودک که به دنبال امنیت و شرایط بهتر زندگی بودند، جان خود را در مسیرهای پرخطر مهاجرت از دست دادند. در این میان دهها هزار مهاجر دیگر نیز مورد سوء استفاده، بهره برداری، یا بدرفتاری گروههای قاچاقچی یا تبهکار قرار گرفتند.

دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن یادآوری این واقعیت که مهاجران در روند توسعه پایدار در جهان نقش به سزایی ایفا می کنند، خاطر نشان ساخت سران جهان در سال دو هزار و پانزده با تصویب برنامه توسعه پایدار در افق 2030، تعهد کردند حقوق کارگران مهاجر را رعایت کنند، با شبکه های جنایتکار فراملی که به قاچاق و تجارت انسان می‌پردازند، به طور جدی مبارزه کنند و ریشه های واقعی مشکلات مهاجران در جهان را بخشکانند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار