کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت

طی روز آینده جو پایدار ،موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمیعتی مثل تهران، اصفهان، کرج و اراک می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا گودرزی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: با ورود امواج ضعیف از سمت غرب به داخل کشور بارش‌های خفیف برف و باران در نیمه غربی کشور آغاز شده است که بتدریج در غرب برخی نقاط جنوب‌غرب بارش برف و باران را داریم. همچنین در برخی از نقاط شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌های پراکنده را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از اواخر وقت امشب ضمن اینکه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود بارش‌ها به شمال‌غرب کشور می‌رسد. همچنین امروز نفوذ جریانات هوایی را در سواحل دریای‌خزر داریم که بر میزان بارش‌ها در استان‌های ساحلی به ویژه گیلان افزوده می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: با افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق پدیده گرد و خاک در استان‌های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست،اما برای روز شنبه در بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور بارش‌های پراکنده برف و باران را خواهیم داشت و در سایر مناطق جوی پایدار را داریم که موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمیعتی مثل تهران، اصفهان، کرج و اراک می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،گودرزی گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی است که بتدریج ابری خواهد شد و در بعضی ساعات بارش‌های پراکنده را داریم و از اواخر وقت امروز نیز کاهش ابر را شاهد هستیم.

وی در پایان گفت: فردا در سطح تهران شاهد غبار محلی هستیم و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر حداکثر دمای هوا پایتخت است که فردا صبح دمای هوا به صفر درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار