پیگیری برای استخدام ۸۰۰ معلم در مدارس استثنایی

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با کمبود نیرو مواجه هستیم و در حال پیگیری برای جذب 800 نیرو می‌باشیم.

مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشو در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود 800 فرهنگی آموزش و پرورش استثنایی در آستانه بازنشستگی هستند از این رو در آینده‌ای نزدیک در آموزش و پرورش استثنایی با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد به همین دلیل با هماهنگی وزیر آموزش و پرورش، نامه‌ای ارسال کردیم تا بتوانیم مجوز ویژه برای دریافت 800 ردیف استخدامی بگیریم. 

وی افزود: در آزمون اخیر وزارت آموزش و پرورش 125 نفر جذب این سازمان می‌شوند. کمبود معلم در مدارس استثنایی در شرایطی است که حد نصاب تعداد دانش‌آموز تک معلولیتی در هر کلاس درس 6 نفر و چند معلولیتی 3 نفر است اما در حال حاضر از این میزان بیشتر هستیم و هر چقدر هم که تعداد دانش آموزان در کلاسها افزایش پیدا کند کیفیت آموزشی پایین می‌آید.

قدمی در خصوص پرداخت هزینه داروهای مستمر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و هزینه جراحی این دانش‌آموزان عنوان کرد: پرداخت هزینه داروهای مستمر این دانش‌آموزان به طور کامل انجام می‌شود ضمن اینکه خدمات توانبخشی مانند واکر، ویلچر و.. با اولویت دانش‌آموزان مناطق محروم با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد. همچنین پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مناطق محروم انجام می‌شود و 70 تا 80 درصد هزینه سرویس ایاب و ذهاب که بیش از 34 میلیارد تومان در سال است،‌ در مناطق نیمه‌برخوردار نیز پرداخت شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که تعاونی‌های دانش‌آموزی که قبلا راه‌اندازی شده بود را دوباره فعال کنیم و از شیفت دوم مدارس برای این کار استفاده خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار