ترویج فرهنگی اسلامی در بین دانش آموزان با جشنواره آئین دوستی

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ترویج فرهنگ اسلامی در بین دانش آموزان از اهمیت برگزاری جشنواره ملی آئین دوستی می‌‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری دومین جشنواره ملی آیین دوستی که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار شد در خصوص این جشنواره گفت: از چند سال گذشته قرار بر این شد که با متمسک قرار دادن نامه‌ای منسوب به امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در قالب جشنواره ملی، گام هر چند کوچکتر در راستای تبیین مفاهیم کلیدی برای تحقق مفاهیم اسلامی برداریم. در این جشنواره برای زمینه سازی، نزدیک شدن هر چه بیشتر به شرح معنوی دانش آموزان و فرهنگیان را مخاطب قرار دادیم. 
 
وی ادامه داد: پس از استخراج بخش‌ها و موضوعات جشنواره وظیفه تفکر به دانش آموزان و فرهنگیان واگذار شد تا با استفاده از ایده‌های خلاق و بهره گیری از شیوه‌های نوین و مختلف بتوانند تولید محتوا کنند و اهداف جشنواره را مشخص نمایند موضوعاتی که برای این جشنواره  ملی در نظر گرفته شده است همدلی و همزبانی‌، سلام پنجره دوستی، نقش مدیریت زبان در حفظ دوستی‌ها، راههای نفوذ شیطان، نقش راستگویی و امانت داری در حفظ وحدت و نقش حفظ وحدت در رشد پویایی جامعه. 
 
علامتی در خصوص بخش‌های جشنواره عنوان کرد: هر چند که این  جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود اما بخش ویژه‌ای تحت عنوان نامه‌ای به دوست مسلمانم داریم که دانش آموزان می‌توانند به دوستان مسلمان خود در کشورهای دیگر نامه بنویسند و این گونه شرکت داشته باشند بخش فردی که به دانش آموزان به صورت فردی شرکت می‌کنند در قالب مقاله است که باید حداقل پنج پاراگراف باشد همچنین قالب‌های دیگر این بخش شامل داستان و خاطره، عکس‌ نوشت، نامه نگاری، گزارش نویسی و فیلم کوتاه و انیمیشن است همچنین در بخش گروهی دانش آموزان در قالب نمایش نامه رادیویی و نشریه و روزنامه دیواری فعالیت می‌کنند. 
 
وی بیان کرد: بخش اختصاصی و ویژه این جشنواره مخصوص انجمن‌های اسلامی مدارس است و بخشی که امسال به این جشنواره اضافه شده است بخش فرهنگیان است که ویژه عموم معلمان‌، معاونین، مربیان پرورشی مدارس و مربیان اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.
 
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص ضرورت اهمیت برگزاری این جشنواره  اظهار داشت: لزوم ترویج فرهنگ اسلامی با توجه به تبلیغات اسلام هراسانه دشمن در سطح بین الملل، احساس نیاز به گسترش بیش از پیش دین باوری و تبعیت از اولیای الهی برای طی مسیر رشد و تعالی و کسب موفقیت‌های فردی و اجتماعی در بین دانش آموزان از ضروریات و اهمیت این طرح است.
 
وی درباره اهداف این جشنواره گفت: اهداف این جشنواره شامل تامین معرفت و قدرت تفکر دانش آموزان در حوزه‌های معارف اسلامی، تقویت پیوند با ائمه اطهار و معصومین ورفتار و روحیات دانش آموزان در عرصه خانواده و جامعه با هدف رشد و پویایی جامعه، درک معنای زندگی مومنانه و خود سازی، تقویت اعتماد به نفس جوان و نوجوان در دنیای اسلامی و افزایش توانمندی دانش آموزان است که مواجهه سازی، موقعیت سازی، فعال سازی، مطالعه و تحقیق و اثر آفرینی هنری 5 راهبرد اصلی تحقق این اهداف است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ابتدا قرار بود این جشنواره ملی در 16 دی ماه همزمان با میلاد  حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شود اما به این جهت که مخاطب اصلی دانش آموزان هستند و با امتحانات آنها تداخل پیدا می‌کند این برنامه در 25 بهمن ماه بعد از دهه فجر با حمایت‌های سازمان بسیج دانش آموزی ، سازمان بسیج مستضعفان، شهرداری و ... و همکاری نزدیک آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار