تاکید جهانگیری بر تقویت روابط همه جانبه میان تهران و باکو

معاون اول رئیس جمهور از آمادگی تهران را برای همکاری مشترک با باکو در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه‌ای و بین المللی اعلام کرد.

تاکید جهانگیری بر تقویت روابط همه جانبه میان تهران و باکوبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در دیدار «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، با تاکید بر عزم جدی مقامات کشورمان برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان، سرعت بخشیدن به اجرای توافقات سیاسی و اقتصادی فیمابین در یک سال اخیر را گامی مهم در توسعه مناسبات دو کشور دانست.
 
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و‌ آذربایجان در منطقه ی حساسی قرار دارند، توسعه هدفمند گروههای تروریستی و افراط‌گرایان مذهبی نظیر داعش را خطری بزرگ برای کشورهای منطقه دانست و آمادگی تهران برای همکاری مشترک با باکو در مبارزه با تروریسم در سطح منطقه ای و بین المللی را اعلام کرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به رفتار متناقض غرب در ارتباط با نقض حقوق بشر خاطرنشان کرد: کشورهای غربی درصدد هستند از موضوع حقوق بشر علیه کشورهای دیگر سواستفاده ی ابزاری کنند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز در این ملاقات با اشاره به دیدارهای متعدد روسای جمهور دو کشور طی دو سال اخیر گفت: خوشبختانه در این مدت روابط دوجانبه میان تهران و باکو از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.

شاهین مصطفی اف از آمادگی کشورش برای توسعه ی سرمایه گذاری در ایران خبر داد و افزود: ایران و آذربایجان از زمینه های متعددی برای توسعه ی همکاری و سرمایه گذاری مشترک برخوردار هستند.

وی همچنین نفت و گاز را از زمینه های مناسب برای توسعه ی همکاری های فیمابین برشمرد و گفت: آذربایجان آمادگی دارد سطح همکاری های خود را با ایران افزایش دهد تا از این طریق بتوانیم به حجم مبادلات اقتصادی بالاتر دست پیدا کنیم.

وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان بر لزوم رفع موانع پیش روی توسعه ی همکاری ها از جمله همکاری های بانکی دو کشور تأکید کرد و افزود: با لغو تحریم های ایران، سطح همکاری ها و مبادلات تجاری دو کشور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار