رشد اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری با تضمین حقوق مالکیت میسر است

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران گفت: حمایت‌های قضایی در تضمین حقوق مالکیت و استحکام قرار‌دادها موجب توسعه سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران در گردهمایی سراسری سردفتران و دفتر یاران اظهار داشت: برخلاف تصور اولیه و رایج، منصب سر دفتری، یکی از شغل‌های پویاست اگر به 30 تا 40 سال گذشته شغل سر دفتری توجه کنیم متوجه این ویژگی می‌شویم که فنون و تکنولوژی‌های جدید بر آن تاثیر گذاشته و تحولات زندگی موجب رویش جوانه‌ها و شانه‌های مختلف حقوقی جدید در آن شده است.

وی افزود: گواهی امضای الکترونیک، تجارت الکترونیک، مالکیت زمانی، مالکیت معنوی، ثبت الکترونیک اسناد، فناوری اطلاعات جدید و طرح کاداستر و آمایش سرزمینی، زمین خواری، کوه خواری، قانون پیش فروش ساختمان، پیوستن به اتحادیه جهانی سر دفتران در یک سال گذشته میسر شده است.

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران بیان کرد: حرکت‌های موازی و سوء برداشت عامرانه از قانون به دلایل منفعت طلبانه به وجود آمده و تمام این موارد باعث شده محکم‌تر از گذشته گام برداریم.

دشتی اردکانی با بیان اینکه امروز حرفه سر دفتری باید در مسیری پیش برود که یار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد نه بار خاطر آن گفت: این حرفه شاخص و نشانگر حرکت و کیفیت دستگاه‌های مختلف علمی و اجرایی در کشور است و چون محل اتصال علوم و تکنولوژی با حقوق و اقتصاد و آمار است بنابراین تنها با مدیریت و تلاش جمعی به پیشرفت می‌رسد.

وی ادامه داد: بند 66 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری که به امور حقوقی و قضایی اشاره دارد به این معناست که حمایت قضایی موثر در تضمین حقوق مالکیت و استحکام قراردادها به منظور توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی بسیار لازم است.

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران تصریح کرد: افراد شاغل در مراکز سر دفتری باید آن چه که در قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه، حوزه مالیاتی و اقتصادی کشور و حتی فراتر از مرزها در حوزه مرتبط با مالی می‌گذرد، بررسی کنند و رقیب‌های جعلی و حرکت‌های موازی و مخاطره آمیز برای شغل خود و امنیت مالی افراد جامعه را چاره اندیشی کنند.

دشتی اردکانی افزود: توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک و مالکیت‌های معنوی و ثبت رسمی مالکیت‌های معنوی دولت و مردم بر املاک و اراضی کشور در نظام کاداستر و گسترش فناوری‌های نوین در ارائه خدمات ثبتی باید همزمان با هر تحول جدیدی به روز شود و عقب ماندن از تحولات، ناکار آمدی و مرگ و نیستی حقیقتی این شاخه را به دنبال  دارد.

وی گفت: توانایی‌های علمی و تجربی فراوانی در کشور وجود دارد که در صورت بکارگیری و استفاده از این پتانسیل‌های عظیم حرکتی ماندگار در حوزه دفاتر اسناد رسمی به وجود خواهد آمد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار