نجابت در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران:

شروع مجدد سوآپ به شرط شفافیت به نفع کشور است

عضو کمیسیون انرژی گفت: شروع مجدد سوآپ به شرط آنکه مسائل مالی و حجمی آن شفاف باشد به نفع کشور است.

"حسین نجابت" عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به از سرگیری سوآپ نفت خام در کشور بعد از پنج سال اظهار کرد: روش اجرای سوآپ در دولت گذشته دچار ایراداتی بود و میزان محاسبات آن در بودجه منعکس نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه انعکاس آمار سوآپ در دوره گذشته به اوپک دچار اختلال شد، گفت: کوتاهی‌هایی عاملانه و عامدانه از سوی مسئولان دولت قبل صورت می‌گرفت و آ‌ن‌ها سوآپ را جزو صادرات کشورمان گزارش می‌کردند در صورتی که آن سوآپ جزو صادرات ما محسوب نمی‌شد.

نجابت اضافه کرد: صادرات نفت به لحاظ شرایط تحریم سوآپی انجام می‌شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: شروع دوباره سوآپ به نفع کشور خواهد بود، البته اگر مسائل مالی و حجمی آن را دولت به خوبی مورد رسیدگی قرار داده و شفاف بیان کند.

شایان ذکر است، سوآپ به معنای آن است که از مرزهای شمالی کشور محموله گازی یا نفتی وارد و از جنوب خارج شود که به گفته نجابت عضو کمیسیون انرژی مجلس در دولت گذشته محموله‌های وارد شده از شمال کشور به جای خارج شدن از جنوب مورد استفاده قرار می‌گرفت، به طور مثال گازی که از ترکمنستان می‌‌آمد در همان منطقه شمال به دلیل عدم نیاز گازی در جنوب کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار